اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس کارآفرینی دانشگاه‌های استان کرمانشاه:

نیازها باعث ایجاد برنامه‌های مولد اقتصادی و کارآفرینی است

خبرگزاری فارس: مدرس کارآفرینی دانشگاه‌های استان کرمانشاه گفت: انسان برای حرکت به سمت جامعه تعالی همواره درگیر برنامه‌های پویا و مولد اقتصادی و کارآفرینی است.

نیازها باعث ایجاد برنامه‌های مولد اقتصادی و کارآفرینی است

فرزاد امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کسب و کار ماهیت اصلی کارآفرینی است و تلاش دولت خدمتگزار نیز کاهش بیکاری، افزایش راندمان بازده کاری نیروی انسانی و توسعه اشتغال و کارآفرینی در سطح جامعه است.

لذا برای ورود به عرصه کارآفرینی باید درک درستی از مفاهیم بنیادی چون کسب و کار داشت.

امیری تصریح کرد: فروش و تجارت، فعالیت اقتصادی و پولی و به طور کلی تجارتی که "پول" از آن حاصل شود و هر فعالیتی که به مشتری به عنوان بیننده خدمت و محصول عرضه می‌شود نیز از مفاهیم دیگر کسب و کار است.

وی با بیان اینکه برای ورود به عرصه کارآفرینی باید مقوله کسب و کار توسعه داده شود، گفت: ناگفته پیدا است که برنامه‌های توسعه‌یافتگی در کشور، بدون در نظر گرفتن شاخص‌های رشدی چون "دستیابی به سطح استاندارد اشتغال " امکان‌پذیر نیست، لاجرم باید حرکتی همگام و بالنده به سمت افق‌های توسعه‌یافتگی داشت.

 *نیازها باعث ایجاد برنامه‌های مولد اقتصادی و کارآفرینی است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: انسان برای حرکت به سمت جامعه‌ تعالی‌یافته با دو پدیده متناقض‌، منابع محدود و خواسته‌های و نیازهای نامحدود و رو به تزاید روبه‌رو است که بشر را همواره درگیر برنامه‌های پویا و مولد اقتصادی و کارآفرینی کرده است.

وی‌ افزود: کارآفرینی واژه‌ای است که تولید بهره‌ور و با صرفه‌، با حداقل منابع و حداکثر بازده را معنا‌پذیر کرده است و در واقع نوعی توازن بین کمیابی منابع و تقاضای سیری‌ناپذیر جامعه بشری ایجاد می‌کند.

امیری گفت: در کشور ایران نیز به مقوله کارآفرینی با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم جهانی کند نگاه ویژه‌ای شده است و به سمت آن گام‌های ویژه‌ای برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تلاش و حمیت جامعه متخصص بر این قرار دارد که تحولات علمی و تکنولوژی به سمت در اختیار قرار گرفتن و بهره‌برداری‌ بهینه از منابع و تولیدات است، خاطرنشان کرد: در همین فضا مراکز رشد در بین جوامع مختلف دیده می‌شود که در کشور این حرکت امیدوارکننده رو به جلو شکل گرفته است اما باید برای رسیدن به افق‌های آرمانی باید درک درستی از نیازهای جامعه خود داشته‌ باشیم.

این دکترای مدیریت صنایع گفت: عدم درک درست دستگاه‌های تولیدی و خدماتی و حتی اداری و اجرایی از نیازهای  مشتری‌، باعث شده شتاب لازم را در عرصه کسب و کار نداشته و این خود ناشی از تفاوت نگرش سنتی و نوین بر کسب و کار است.

*تولید ارزشی نتیجه درک نیاز مشتری است

وی افزود: در کسب و کار به شیوه سنتی تنها نکته‌ای که به آن توجه می‌شود، ایجاد درآمد از فروش یک کالا است که این روند به مرور کارآیی خود را از دست داده چراکه رویکرد امروزی بشر به سمت درک صحیح از نیاز مشتری تمام توجهات به سمت تولید ارزشی است.

امیری گفت:  ایجاد ارزش برای مشتری در قبال رضایت و وفا‌داری مشتری در مقوله کسب و کار نوین مطرح است‌ که در این فضا تبادل کالا با پول تنها مخملی نمادین بر روی این فرآیند به شمار می‌رود و دریافت ارزش از طریق دریافت محصول و خدمت نصیبش می‌شود و میزان پول پرداختی صرفا شاخصی برای نشان دادن اعتماد مشتری در توجه به آن کالا و خدمت به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه کامیابی بلند مدت صاحبان سرمایه تنها در پناه اعتماد و وفاداری است که امکان بقا و رشد در بین سایر رقبا پیدا می‌کند، تاکید کرد: اخذ مطلوبیت از کالا شامل مقوله‌های چون پول، کیفیت و زیبایی است.

مدرس کارآفرینی دانشگاه‌های استان اظهار کرد: برگزاری دوره‌های  مختلف عمومی و تخصصی، جشنواره‌ها و همایش‌ها و بزرگداشت‌های متعدد در کشور بیانگر این است که ما جامعه‌ای هستیم که می‌دانیم حرکت به سمت کارآفرینی تنها راه توسعه‌یافتگی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، گفت: تولید ملی ، حمایت از کار وسرمایه ایرانی معنا و مفهوم دیگری از کارآفرینی است و بسیج همگانی و وحدت رویه در این امر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که متاسفانه در استان‌های کم برخورداری چون کرمانشاه با مغایرت و تضاد روبه‌رو است که سرعت و شتاب را کند کرده است.

امیری تصریح کرد: تلاش دستگاه‌ها باید به سمت تسهیل تولید بهره‌ور و برنامه آنان ایجاد رغبت، شور و نشاط در کارآفرین باشد.

*هدفمندی یارانه‌ها از مشکلات بخش تولید است

وی با بیان اینکه برای گذار از مرحله توسعه‌یافتگی باید هزینه‌هایی پرداخت کنیم، گفت: هدفمندی یارانه‌ها‌، محدودیت واردات، منابع  و فناوری از مشکلات بخش تولید است لذا ساز و کارهایی برای احداث و توسعه بخش تولید باید اندیشیده شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با تاکید بر ایجاد نیروی مولد در دستگاه‌های اجرایی، گفت: باید مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نیز کارآفرین باشند به این معنا که درک درستی از فرآیند تولید و نیازهای جامعه توسعه‌یافته داشته و به این سمت حرکت کنند.

وی گفت: سمت و سوی جشنواره‌های کارآفرینی باید به سمت تولید‌ و توسعه بینش عمومی جامعه حرکت کند و دستگاه‌های متولی باید برنامه‌ریزی درستی برای پر کردن خلأ حمایت از کارآفرینان و تولید‌کنندگان داشته باشند.

امیری خاطرنشان کرد: باید حرکت ما از مقوله یک شعار هفتگی و نمادین‌ بسط و توسعه‌ و نگاه خود را عوض کنیم و می‌توان گفت، هفته کارآفرینی‌ یک سمبل برای ایجاد کار برای آحاد جامعه بالاخص جامعه کرمانشاهی است.

وی از مدیران ارشد استان دعوت کرد در یک نظام هماهنگ و در یک برنامه جامع کارآفرین‌، تولید کالای کارآفرین‌محور را مدنظر قرار دهند، لذا متولیان امر نشست‌ها و برنامه‌های آموزشی را در این موضع توسعه دهند.

مدرس کارآفرینی دانشگاه‌های استان افزود: نگاه کارآفرینی باید در بین متون علمی دانشگاهی و حتی پیش از آن باید رسوخ کند و ما باید مدیران کارآفرین پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه باید مدیران ارشد دوره‌های مدیریت کارآفرین‌محور را به عنوان یک الزام بگذرانند و گواهینامه مدیریت کارآفرین‌محور را چه در حوزه خدمات و چه در حوزه کسب و کار داشته باشند.

امیری در پایان از همه دستگاه‌های علمی‌، اجرایی و رسانه‌ها خواست تا در کنار هم کارآفرینی را محقق سازند تا شاهد کشوری توسعه‌یافته و استانی شکوفا از توانمندی‌ها‌ی تولید و خدمات‌ برای جامعه‌ای ارزشمند و ارزش‌آفرین ایرانی و کرمانشاهی باشیم.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول