اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سومین بار

ورزشکار ری سهمیه حضور در مسابقات پارالمپیک لندن را به‌دست آورد

خبرگزاری فارس: ورزشکار دلیر شهرری برای سومین بار سهمیه حضور در مسابقات پارالمپیک لندن را به‌دست آورد.

ورزشکار ری سهمیه حضور در مسابقات پارالمپیک لندن را به‌دست آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شهرری سرشار از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه ورزشی است. این را همه می‌دانند و کسب عناوین و مدال‌های رنگارنگ داخلی و بین‌المللی دلیل این مدعاست. چندی پیش نیز علی صادق‌زاده، ورزشکار نام‌آور منطقه، سهمیه حضور در مسابقات پارالمپیک لندن را از آن خود کرد.

صادق‌زاده، سال‌هاست در رشته وزنه‌برداری معلولان فعالیت دارد و تاکنون مقام و مدال‌های رنگین بسیاری را در این رشته ورزشی کسب کرده است و امسال برای سومین بار به مسابقات پارالمپیک می‌رود.

به بهانه سومین حضور وی در مسابقات پارالمپیک معلولان به سراغ قهرمان وزنه‌برداری کشور و ورزشکار هم‌محله‌ای می‌رویم.

صادق‌زاده اکنون در اردوی تمرین تیم ملی حضور دارد تا بار دیگر پرچم پرافتخار کشورمان را در میادین مسابقات بین‌المللی به اهتزاز درآورد.

وی با اشاره به پیشینه فعالیت ورزشی خود گفت: من از کودکی به دلیل ابتلا به بیماری فلج اطفال دچار معلولیت شدم. ابتدا گمان می‌کردم به دلیل شرایط جسمی‌ام هیچ شانسی برای حضور در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و ... ندارم اما با تشویق پدر و مادرم کم‌کم خودم را باور کردم و از سن 15 سالگی با توجه به علاقه‌ای که به رشته وزنه‌برداری داشتم، ورزش را به‌طور جدی شروع کردم. خوشبختانه از همان ابتدا با تشویق کمک مربی‌ام، آقای محسن شعبان توانستم موفقیت‌های چشمگیری در این رشته کسب کنم.

صادق‌زاده نخستین ورزشکاری است که توانسته در دو وزن 90 و 100 کیلوگرم مسابقات مالزی و اردن، سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد و دو بار قهرمانی مسابقات آسیایی، سه بار قهرمانی جهان، کسب مقام سوم مسابقات گوانگ جو و پارالمپیک پکن، قهرمانی مسابقات کشوری و ... را می‌توان شاخص‌ترین موفقیت‌های ورزشی وی برشمرد.

صادق‌زاده ساخت ورزشگاه جانبازان در منطقه را یکی از پتانسیل‌های ورزشی جنوب تهران عنوان کرد و افزود: امکانات ورزشی این مجموعه شرایط خوبی را برای همه ورزشکاران معلول و جانباز فراهم کرده است اما متأسفانه در رشته بدنسازی، وسایل و تجهیزات لازم برای تمرین وجود ندارد و ورزشکاران برای تمرینات حرفه‌ای باید به ورزشگاه‌های مناطق دیگر مراجعه کنند و می‌طلبد که مدیران ورزشی منطقه در کنار فعالیت‌های سخت‌افزاری در ارتباط با تجهیز ورزشگاه هم اقدامات لازم را انجام دهند.

ورزشکار و قهرمان هم‌منطقه‌ای‌مان گلایه‌ای هم از مسئولان شهر کرد و گفت: در همه جای دنیا ورزشکاران و قهرمانان به‌عنوان سرمایه‌های ملی تلقی می‌شوند و همواره مورد توجه و تقدیر مسئولان قرار می‌گیرند اما متأسفانه تاکنون هیچ یک از مسئولان فرمانداری ری به‌عنوان متولی اصلی اداره ورزش و جوانان یادی از من و سایر ورزشکاران منطقه نکرده‌اند و حتی سال گذشته که سه بار موفق به کسب قهرمانی در عرصه‌های بین‌المللی شدم مسئولان از گفتن یک تبریک تلفنی هم به من دریغ کردند. هفته گذشته در مراسم کوچکی که به همت اداره ورزش و جوانان ری برگزار شده بود، قاسم رسته، رئیس اداره ورزش منطقه با اهدای لوح و هدیه به صادق‌زاده از زحمات و تلاش این ورزشکار در میادین ورزشی قدردانی کرد که این موضوع از نگاه قهرمان وزنه‌برداری دور نمانده است.

وی در پایان از زحمات محسن شعبان، مربی وزنه‌برداری، اهالی ری و آقامیر رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران برای حمایت‌های همه‌‌جانبه تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم در مسابقات پارالمپیک لندن بتوانم پرچم پرافتخار کشور را به اهتزاز دربیاورم و علاوه بر کسب افتخار ملی برای کشورم ثابت کنم که اگر اراده کنیم هیچ معلولیتی نمی‌تواند برای موفقیت، محدودیت ایجاد کند.

انتهای پیام/10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول