اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران خطاب به مسئولان

با تخریب و تضعیف یکدیگر مشکلات برطرف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران با تأکید بر لزوم همدلی و وحدت میان مسئولان گفت: با تخریب، تضعیف و زیرسئوال بردن یکدیگر مشکلات برطرف نمی‌شود.

با تخریب و تضعیف یکدیگر مشکلات برطرف نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، پرهیزکاری، اجتناب و دوری از نافرمانی از دستورات خداوند، گناهان اظهار کرد: تقوا به انسان عزت داده و انسان متقی و باتقوایی که از عظمت، جلال و جبروت پروردگار حیا کند، مورد عزت بوده و آبرومند خواهد شد.

وی افزود: باید تلاش کنیم که با رعایت موازین شرعی و کسب تقوا از انسان‌های آبرومند باشیم.

حجازی با اشاره به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: روزه و رمضان از اساسی‌ترین وسائل کسب تقوا بوده و انسان روزه‌دار زمینه متقی شدن را دارد.

دشمنان از اختلاف میان مسئولان نظام سود می‌برند

امام جمعه گچساران با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای رفع موانع تقوا است، ابراز داشت: انسان در ماه مبارک رمضان باید در راستای برداشتن موانع رسیدن به تقوا و تعالی اخلاقی تلاش کند.

حجازی ماه رمضان را ماه سوزاندن گناهان دانست و عنوان داشت: در این ماه درهای بهشت به روی مؤمنان باز است و اگر انسان عاقل باشد و در ماه رمضان تقوای الهی را رعایت کند، در پایان ماه رمضان مانند روزی است که از مادر متولد شده است.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان گفت: مقام معظم رهبری از مسئولان خواسته‌اند که همدیگر را تخریب نکنند و خدمات انجام شده توسط مسئولان گذشته را زیر سؤال نبرند.

حجازی ادامه داد: مقام معظم رهبری معتقدند که باید دست از منیت‌ها برداشت زیرا منیت و غرور، انسان را نابود می‌کند.

مشکل تأمین آب شرب گچساران از سد کوثر حل شود

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان، تأکید کرد: با حمله به دیگران و ایجاد اختلاف کسی آبرومند نمی‌شود و مسئولان موظف هستند با اتحاد و یکدلی به مردم خدمت کنند زیرا در غیر این صورت تنها دشمنان از اختلافات سود می‌برند.

امام جمعه گچساران خطاب به مسئولان یادآور شد: همه مسئولان باید از فرمایشات حکیمانه و پدرانه مقام معظم رهبری تبعیت کنند زیرا این موضوع سبب خیر و نفع دنیا و آخرت است.

حجازی با اشاره به مشکل آب شرب گچساران بیان داشت: در این چند روزه که با مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی جلسه داشته‌ایم، از مسئولان خواسته و می‌خواهم که مشکل تأمین آب شرب این شهرستان از سد کوثر را برطرف کنند.

وی متذکر شد: سد کوثر در نزدیکی گچساران قرار دارد ولی مردم ولایت‌مدار گچساران در زمینه آب مشکل دارند.

حجازی افزود: شاید این موضوع از توان و حیطه شهرستان خارج باشد اما درخواست ما این است که به صورت کامل و مطلوب، نیاز کل گچساران از آب سد کوثر برطرف شود.

جوانان برای اشتغال، تنها به دنبال میز و صندلی نباشند

وی با اشاره به معضل بیکاری در گچساران و بالابودن آمار بیکاری در این شهرستان تأکید کرد: جوانان برای اشتغال و کار تنها دنبال میز و صندلی نباشند و به دنبال آموختن مهارت‌های حرفه‌ای و عملی باشند.

امام جمعه گچساران خطاب به مسئولان عنوان داشت: مسئولان باید در زمینه ایجاد اشتغال در دیگر صنایع از جمله فرآورده‌های نفتی، کشاورزی، دامداری و فرصت‌هایی که قابلیت ایجاد اشتغال دارند، برنامه‌ریزی و کار کنند.

حجازی خواستار وحدت و یکدلی مسئولان برای رفع مشکلات و موانع در سطح جامعه شد و تأکید کرد: مسئولان باید با صداقت، همدلی و تقوا در راستای حل مشکلات مردم صادقانه‌ تلاش کنند و توپ را به زمین یکدیگر نیندازند.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید دنبال مقصر باشند، تصریح کرد: با حمله کردن، تخریب و زیر سئوال بردن یکدیگر مشکلات حل نمی‌شود بلکه تهمت و اختلاف نیز به وجود می‌آید.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه امید به آینده و نشاط اجتماعی خاطرنشان کرد: مسئولان نباید با خواندن آیه یأس مردم و جامعه را ناامید و مأیوس کنند، باید دست به دست هم داده و در راستای حل مشکلات جامعه گام‌های مؤثری بردارند.

حجازی خدمت خالصانه مسئولان به مردم را سبب تقویت اعتقادات و خوشبینی جامعه نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

وی از مردم نیز خواست تا مسئولان را مورد حمایت و تقویت خود قرار داده و آنها را نسبت به خدمت‌رسانی بهتر به جامعه دلگرم کنند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول