اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل:

در ماه رمضان سئوالات مسایل شرعی افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با آغاز ماه رمضان و بنا به نیاز بانوان و آگاهی از احکام روزه و مسایل شرعی و عبادی مراجعات و تماس‌ها به صورت چشمگیری افزایش یافته است

در ماه رمضان سئوالات مسایل شرعی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سارا حقی ظهر امروز در نشست با مسئولان واحد پاسخگویی به سئوالات شرعی بانوان در اردبیل اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های ما نشأت گرفته از نبود آگاهی و بی‌اطلاع بودن از مسایل شرعی، دینی و اخلاقی است که اگر بتوان در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و روشنی را انجام داد، می‌توانیم اهدافمان را محقق کنیم.

وی از افزایش آمار مراجعه‌کنندگان و یا برقرار‌کنندگان ارتباط با واحد پاسخگویی به سئوالات دینی بانوان در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: این افزایش ارتباط ناشی از نیاز مخاطبان و عموم مردم برای اطلاع از حدود و احکام شرعی است که امیدواریم با دریافت پاسخ منطقی و مثبت نسبت به عمل به این احکام کوشا بوده و فعالیت داشته باشند.

حقی خاطر نشان کرد:‌ با آغاز ماه رمضان و بنا به نیاز بانوان و آگاهی از احکام روزه و مسایل شرعی و عبادی مراجعات و تماس‌ها به صورت چشمگیری افزایش یافته است به طوری که همه روزه بیش از 100 سئوال از سوی بانوان مطرح می‌شود و اساتید و خواهران مبلغه با رجوع به مراجع تقلید به آنها پاسخ می‌دهند.

این مسئول فعالیت این واحد را به صورت مستمر و در طول سال یادآور شد و اضافه کرد: ما در این حوزه سعی کردیم با استفاده از اساتید خبره و مجرب حوزه به سئوالات به صورت شفاف پاسخ دهیم تا بانوان ما بتوانند با آگاهی بیشتر فرایض دینی خود را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که جامعه اسلامی ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت جبهه شناخت و بصیرت نیاز دارد، بیان کرد: شناخت و عمل به الگوهای رفتاری همچون فاطمه زهرا (س) برای بانوان خود عنصر تحکیم‌بخش بنیان خانواده است که بانوان ما باید اهمیت این موضوع را متوجه شده و به خوبی آگاه باشند که حضرت زهرا (س) در والاترین درجات بینش و آگاهی به سر می‌برد.

به گزارش فارس، مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل ادامه داد: همسرداری و تربیت فرزند آن حضرت به عنوان یک اسوه و الگو می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین الگوی حرکتی و رفتاری ما در جامعه باشد به طوری که ما نباید در این تبعیت و پیروی دچار برخی کوتاهی‌ها و یا قصور شویم.

حقی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که اسلام دین حقیقت‌بینی و ارایه الگوی معرفتی است، گفت: ما از فرصت پیش آمده باید بهترین بهره را ببریم و زمینه یک حرکت تاریخی را در تربیت سازنده نسل آینده فراهم آوریم تا مبانی تحکیم خانواده و توجه به ارزش‌های اصیل روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول