اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

دشمن به دنبال از بین بردن هویت ایرانی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: دشمن با ترویج بدحجابی به دنبال از بین بردن هویت ایرانی و اسلامی جوانان است.

دشمن به دنبال از بین بردن هویت ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اکرم رحمانی در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه قرآنی با اشاره به نقش بانوان در جامعه، اظهار داشت: نقش موثر، کارآمد و مفید زنان در جامعه انکار ناپذیر است.

رحمانی با بیان اینکه زنان در گذشته فرصت تحصیل و حضور در جامعه را به شکل کنونی نداشتند، افزود: انقلاب اسلامی به زنان هویت بخشید به طوری که امروزه پا به پای مردان تحصیل می‌کنند و در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت دارند.

این استاد دانشگاه، با اشاره به نقش اصلی زنان در خانواده و تربیت فرزندان، خاطرنشان کرد: زنان با شعار و داد و فریاد نمی‌توانند نقش خود را در جامعه معرفی کنند بلکه باید توانمندی خود را در اعمالشان نشان دهند.

وی با اشاره به انتقاد برخی از دختران از مشارکت خانواده‌ها در تصمیم‌گیری‌هایشان، عنوان کرد: یکی از مشکلات خانواده این است که می‌خواهند نظرات خود را بر جوانان به ویژه دختران تحمیل کنند و از این‌رو آنها به جای راهنمایی و ارشاد محدود می‌کنند.

رحمانی، با اشاره به اینکه خانواده را می‌توان به لحاظ نوع و میزان راهنمایی و ارشاد و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های جوانان خود به سه دسته سهل‌انگار، سخت‌گیر و متعادل تقسیم کرد، از دختران خواست که به سنت‌های خانوادگی خود پایبند باشند تا در جامعه کمتر مورد آسیب قرار گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تاکید بر اینکه دختران جوان خط قرمزهای خانواده و اجتماع پیرامون خود را بهتر بشناسند و از آن عدول نکنند ابراز داشت: دختران جوان از روی تقلید دنباله روی دوستان خود نباشند.

وی، در تعریف دانشجو عنوان کرد: دانشجو کسی است که به مرحله‌ای از کمال و بلوغ فکری رسیده باشد بنابراین دیگر با یک دانش‌آموز دبیرستانی تفاوت دارد.

رحمانی با بیان اینکه دانشجویان هویت خود را شناخته و شخصیت خود را حفظ کنند، تصریح کرد: اگر کسی هویت خود را از دست بدهد خودش را گم می‌کند و دشمن با ترویج بدحجابی به دنبال از بین بردن هویت ایرانی و اسلامی جوانان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از خانواده‌ها خواست تا فلسفه حجاب و عفاف را برای فرزندان خود به ویژه دختران توجیه کنند تا فرزندان طبق هویت دینی تربیت یابند.

وی، با بیان اینکه اصل هویت ما برگرفته از هویت ایرانی اسلامی است که هر دو دارای قدمتی تاریخی هستند، افزود: یک ایرانی مسلمان هرگز با داشتن چنین هویتی غنی نباید از یک بازیگر و یا خواننده الگو بپذیرد.

رحمانی، گفت: برای جلوگیری از برخی انحرافات و اشتباهاتی که گاهی دامن‌گیر دختران جوان می‌شود و آنها را دچار بحران هویت می‌کند باید دانشجویان به ویژه دختران جوان حتما از دارالتٱدیب دختران بازدید کنند تا مسیرهایی که آنها اشتباهی پیموده‌اند را بشناسند و خود مرتکب اشتباه نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه گاهی برخی از محدودیت‌ها برای ساختن انسان مفید بوده و ضرورت دارد، متذکر شد: خانواده‌ها برخی از محدودیت‌هایی که برای فرزندان قایل می‌شوند را برای آنها توجیه کنند.

این استاد دانشگاه رعایت حجاب و عفاف برای دختران را موجب بهداشت روانی آنها دانست و اذعان داشت: حجاب و عفاف ارزش و جایگاه زن را در جامعه ارتقا می‌بخشد.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول