اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

رمز موفقیت برخی شرکت‌ها اعلام مشخصات دقیق محصولات است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین گفت: رمز موفقیت شرکت‌های بزرگی نظیر IBM این است که مشخصات محصولاتشان را عینا به مشتریان اعلام کرده و در آن کم نمی‌گذارند.

رمز موفقیت برخی شرکت‌ها اعلام مشخصات دقیق محصولات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین شامگاه پنج‌شنبه در مسجد امام رضا‌ (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین و امام جمعه موقت قزوین، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام حسین حیدری نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و نیز تعدادی از معاونان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور داشتند.

مرتضی موسی‌خانی در این مراسم با اشاره به موفقیت شرکت‌های بزرگ تولیدی اظهار کرد:‌ شرکت‌های بزرگ تولیدی نظیر شرکت IBM که به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند به خاطر این است که مشخصات محصولاتشان را عینا به مشتری ارائه کرده و در آن کم نمی‌گذارند و این یعنی عمل به قرآن که می‌فرماید کم‌فروشی نکنید.

وی ادامه داد: مسئولان شرکت‌های بزرگ که به موفقیتی دست‌ یافته‌اند در صورتی که قرآن را حتی برای یک‌بار هم نخوانده‌اند ولی به بعضی از نکات ظریف آن نظیر عدم کم‌فروشی و صداقت (در نحوه برخورد با مشتری) رعایت می‌کنند.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: تحقیقاتی که بنده در رمز موفقیت‌های شرکت‌های بزرگ نظیر بای مارت، آی بی ام داشته‌ام به این موضوع دست یافتم که شرکت‌های بزرگی که به این موفقیت رسیده‌اند به بعضی از دستورات قرآن نظیر عدم کم‌فروشی، عدم نفاق و درست زندگی کردن عمل کرده و آن را در شرکت‌های خود پیاده‌سازی کرده‌اند که تمام این موفق‌ها نشأت گرفته از آموزه‌های قرآن است، مسئولان این شرکت‌ها با وجود اینکه قرآن را حتی برای یک‌بار هم نخوانده ولی به بعضی از نکات ظریف آن جامعه عمل پوشانده‌اند.

وی در مورد رمز موفقیت شرکت بای مارت این‌گونه گفت: کارکنان شرکت بای مارت در نحوه برخورد با مشتری ابتدا به او نگاه کرده، بعد به او لبخند می‌زنند و در مرحله بعد درصد برطرف کردن نیاز مشتری بر‌می‌آیند.

موسی‌خانی در مورد این نحوه برخورد با مشتری و تشابه آن با رفتار پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم‌ (ص) در سلام کردن به مردم پیش‌قدم بودند و این حرکت بای‌مارت یک حرکت نویی نیست بلکه ما به وفور در دین اسلام از این مصادیق داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: در قرآن کریم به تمام انسان‌ها گوش‌زد کرده است که غیبت، نفاق و کم‌فروشی را دنبال نکنید که آثار مخربی برای شما به همراه دارد.

موسی‌خانی با اشاره به سوره مؤمنون بیان کرد:‌ در قرآن کریم سوره‌ای به نام مؤمنون است که صفات مؤمنان در آن ذکر شده که توصیه بنده به تمام مسلمانان به‌ویژه قشر دانشجو این است با خواندن و عمل کردن به این سوره به صفات یک انسان مؤمن از منظر قرآن آشنا شوند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن است که ما مسلمانان باید بیشتر از سایر ایام سال به قرآن پناه ببریم و از آن بهره‌گیری‌های لازم را بکنیم. قران فقط برای سفره عقد و ختم نیست. البته استفاده از آن در این جاهایی مانند سفره عقد و مراسم ختم هم خوب است اما نه فقط برای اینجا.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان قرآن را فقط نخوانید بلکه آن را با عمق وجود خود درک کنید و ابزار این کار این است که قرآن را با تفسیر آن مطالعه کرده و از اساتید مجرب در این حوزه استفاده‌های لازم را ببرید.

موسی‌خانی اضافه کرد: از انسان‌های مخلص انتظار می‌رود که لحظه لحظه زندگیشان با قرآن مأنوس بوده تا نمود عینی آن در رفتار و گفتار یک انسان مؤمن و مخلص مشخص باشد.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم افزود: در هر مقامی که قرار گرفته‌اید به قرآن عمل کرده و قرآن را صرفا برای سفره عقد، جلوی داشبورد ماشین و نظایر آن نخواهید.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول