اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ماه سال‌جاری

دومین کنگره بین‌المللی فرزانگان کرد در سنندج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی فرزانگان کرد در آبان ماه سال‌جاری به میزبانی این شهرستان خبر داد.

دومین کنگره بین‌المللی فرزانگان کرد در سنندج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری عصر امروز در نشست تخصصی شعرا و ادبای این شهرستان با مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شعرا و ادبای متخصص و متعهد سنندجی می‌توانند کمک شایان توجهی را برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی محدودیتی برای حمایت از ادبا و شعرا نداشته و امید است با انسجام هرچه بیشتر انجمن‌های ادبی در این شهرستان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر عرصه شعر و ادب سنندج باشیم.

گوهری هدف از برگزاری این نشست را اعلام برنامه‌های حوزه شعر و ادب در سال‌جاری، در میان گذاشتن سیاست‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی وزارت ارشاد با ادبا و نویسندگان و آشنایی با دغدغه‌ها و نیازهای فعالان این عرصه عنوان کرد و افزود: سعی می‌شود این نشست‌های تخصصی در ایام مختلف سال برگزار شود.

وی افزود: با توجه به توانمندی‌های بالای ادبا و نویسندگان سنندج سعی می‌شود در برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های حوزه شعر و ادب از توان فعالان این عرصه در حوزه داوری و اجرا بهره گرفته شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت: علی‌رغم اعتبارات ناچیز حوزه فرهنگ استان و به تبع آن در شهرستان‌ها، خوشبختانه فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه شعر و ادب و حمایت از فعالان این عرصه به انجام رسیده‌ است و امیدواریم در سال‌جاری نیز این مهم با نگاه ویژه مسئولان استانی و افزایش اعتبارات فرهنگی استان ارتقا یابد.

گوهری به برنامه‌های پیش روی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در حوزه شعر و ادب تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و افزود: دومین کنگره بین‌المللی فرزانگان کرد آبان ماه سال‌جاری و با هدف معرفی و تجلیل از مشاهیر و چهره‌های فرهنگی کرد در سنندج برگزار خواهد شد.

وی افزود: با همکاری کارشناسان فرهنگی منطقه دبیرخانه کنگره در سنندج راه‌اندازی شده و برنامه‌ها بر اساس جدول زمانبندی در حال اجراست.

گوهری در پایان خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در شهریور ماه سال‌جاری میزبان نخستین جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان خواهد بود و نشست پژوهشی کردستان‌شناسی نیز در آذرماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول