اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذرماه امسال

اصفهان بار دیگر میزبان کنگره سراسری استروک ایران می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی پنجمین کنگره سراسری استروک ایران در اصفهان گفت: اصفهان برای بار دیگر میزبان کنگره سراسری استروک (سکته مغزی) ایران شد.

اصفهان بار دیگر میزبان کنگره سراسری استروک ایران می‌شود

فریبرز خوروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پنجمین کنگره سراسری استروک (سکته مغزی) ایران از 22 تا 24 آذرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی با همکاری انجمن استروک ایران و انجمن مغز و اعصاب کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در دنیا شناخته شده است، گفت: در این کنگره عوامل پیش‌گیری از سکته مغزی، درمان و بازتوانی بیماری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی پنجمین کنگره سراسری استروک ایران در اصفهان، فشار خون بالا را بیشترین عامل بروز سکته مغزی اعلام کرد و افزود: دیابت، سیگار و بیماری‌های قلبی و عروقی از عوامل بروز سکته مغزی است.

وی ادامه داد: در این همایش علاوه بر متخصصان مغز و اعصاب کشور، متخصصان قلب و عروق، داخلی، رادیولوژی، فیزیوتراپی و پرستاری دعوت به حضور شدند.

خوروش بروز سکته ‌مغزی در جوانان و کودکان را نه تنها منحصر به این سال‌ها بلکه مسئله‌ای دانست که در طی سال‌های گذشته هم شاهد آن بودیم، اضافه کرد: دیابت و سکته مغزی، نقش تغذیه در بروز آن، بازتوانی در سکته‌های مغزی و تأثیر روش‌های مداخله‌گری در این بیماری، اثرات پرستاری و رادیولوژی در سکته مغزی از محورهای این کنگره است.

وی تاکید کرد: در کم‌تر از یک ماه گذشته واحد مراقبت ویژه از بیماران سکته مغزی در بیمارستان الزهرای اصفهان راه‌اندازی شد که تنها تعداد محدودی از استان‌های کشور مجهز به این بخش هستند.

دبیر علمی پنجمین کنگره سراسری استروک ایران در اصفهان بیان کرد: بروز سکته مغزی را در مردان بیش از زنان شاهد هستیم، اما هنوز دلایل آن مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از نظر وضعیت درمانی بیماران مبتلا به سکته‌ مغزی در کشور جایگاه خوبی را دارند، اظهار کرد: در هر سه بخش پیش‌گیری، درمان و بازتوانی سکته‌ مغزی تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول