اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رکوردی جدید در بنادر شمالی با وجود تحریم رقم خورد

بهره‌برداری 30 میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی در بزرگ‌ترین بندر شمال

خبرگزاری فارس: دقایقی قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌های عمرانی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به ارزش 30 میلیارد تومان به‌ طور رسمی افتتاح شد.

بهره‌برداری 30  میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی در بزرگ‌ترین بندر شمال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، عصر امروز با حضور مقام‌های عالیرتبه کشوری و استانی، پروژه‌هایی با اعتبار 300 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در این باره تصریح کرد: احداث بزرگراه ساحلی با هزینه 120 میلیارد ریال، دیوار حفاظتی ضلع غربی بندر با 60 میلیارد ریال، آماده‌سازی اراضی شرقی و قسمتی از اراضی غربی در مجموع با 25 میلیارد ریال، سیلوی 25 هزار تنی غلات با اعتبار 80 میلیارد ریال، ساختمان محیط بانی میانکاله با یک میلیارد ریال و پروژه گازرسانی بندر با 5.5 میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها هستند.

نعیمی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های مذکور گام موثر دیگری در مسیر رشد و پیشرفت این بندر نسل سوم برداشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که پیش روی ماست نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اشتغالزایی و توسعه اقتصادی داشته و نقش ایران را در جابه‌جایی کالا و خدمات در بین کشورهای  منطقه پررنگ‌تر می‌کند.

این مسئول گفت: با وجود توطئه‌های سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران و مواجهه با انواع تحریم‌ها، بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به لحاظ موقعیت استراتژیک و طلایی خود در کریدور بین‌المللی اتصال کشورهای شمال به جنوب، توانسته است به رکوردهای بی‌سابقه تخلیه و بارگیری دست یابد و فعالیت‌های دریایی و بندری و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی خود را توسعه داده و به بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول