اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هفتکل:

ساماندهی گلزار شهدای هفتکل آبان‌ماه به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هفتکل از ادامه عملیات ساماندهی گلزار شهدای این شهر نفت‌خیز و اتمام آن تا پاییز امسال خبر داد.

ساماندهی گلزار شهدای هفتکل آبان‌ماه به پایان می‌رسد

عزت الله مکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان هفتکل اظهار کرد: این طرح در خرداد ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود شش ماه به طول انجامد.

وی افزود: تاکنون کار زیرسازی این گلزار آغاز شده و بر اساس قراردادی که با پیمانکار طرح منعقد شده، این پروژه تا پایان آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هفتکل با بیان اینکه حصارکشی و تعویض سقف گلزار شهدا از جمله کارهایی است که در راستای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان شهیدپرور هفتکل انجام می‌شود، اضافه کرد: سقف قبلی برداشته شده و با پایان کار زیرسازی و نصب ستون‌ها، ساخت سقف جدید آغاز می‌شود.

مکوندی اعتبار اولیه این پروژه 150 میلیون تومان را عنوان کرد و ادامه داد: این طرح بر اساس نقشه‌ای که از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در اختیار پیمانکار قرار گرفت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: سنگ‌های مزار شهدای والامقام با احترام کامل و تک تک تعویض می‌شود و خانواده‌های معظم شاهد هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هفتکل تأکید کرد: کارشناسان این اداره بر اجرای تمام مراحل این طرح به صورت دقیق، نظارت کامل دارند و اجازه بی‌حرمتی به ساحت مقدس شهیدان را به احدی نخواهیم داد.

مکوندی یادآور شد: در صورت مشاهده کوچکترین بی حرمتی به مزار منور شهدا، در هر مرحله از کار برخورد لازم با مسببان صورت خواهد گرفت و خانواده‌های معظم شهدا، دغدغه‌ای‌ در این خصوص نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام اظهار داشت: در گلزار شهدای هفتکل سرداران بزرگی چون شهید کرم سیاهپور و شهید علیرضا داودی آرام گرفته‌اند و مردم شهر از نقاط مختلف به صورت شبانه روزی به زیارت آنان می‌روند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هفتکل یکی دیگر از سرداران مدفون در گلزار شهدای هفتکل را شهید محمد کریم ممبینی نام برد و افزود: این شهید بزرگوار به همراه دیگر از همرزمانش به نام‌های شهید یحیی ممبینی و یارعلی محمد علی زاده و در تاریخ چهار تیر ماه سال 1367 در جزیره مجنون به شهادت رسید و با گذشت 24 سال، هنوز پیکر مطهرشان به وطن باز نگشته است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج سید عیسی موسوی فرمانده دلیر گردان توپخانه حضرت امام جعفر صادق (ع) سپاه ولی عصر(عج) خوزستان بیان نمود: این شهید عزیز سال‌ها در دوران دفاع مقدس تلاش کرد ولی در روز جمعه دوم فروردین ماه سال 1387 در یکی از رزمایش‌های سپاه به درجه رفیع شهادت نایل آمد و با شهادتش یار دیگر همرزمانش را در ذهن‌ها زنده کرد.

مکوندی در ادامه افزود: شهید مهدی بهرامی تنها شهید نسل سومی است که در گلزار شهدای هفتکل آرمیده است که در 30 شهریور سال 1361 به دنیا آمد و در روز پنج شنبه 27 تیر ماه سال 1381 در حالی که چند ماه به خدمت سربازی‌اش مانده بود در درگیری با قاچاقچیان در سوز گز خاش استان سیستان بلوچستان به شهادت رسید.

این مقام مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران هفتکل در پایان یادآورشد: گلزار شهدای شهر هفتکل در بهمن ماه سال1361 با خاکسپاری شهید علی محمد ممبینی از شهدای عملیات والفجر مقدماتی احداث شد و هم‌اکنون بیش از 95 شهید والامقام دفاع مقدس در آن مدفون هستند.

انتهای پیام/ل10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول