اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک ماه گذشته

3.3 میلیون مسافر از چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در یک ماه گذشته 3 میلیون و 315 هزار و 543 نفر مسافر از جاذبه‌های دیدنی این استان بازدید کردند.

3.3 میلیون مسافر از چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی صبح امروز در نشست شورای اداری این اداره‎کل، اظهار داشت: این تعداد مسافر در قالب سرنشین‌های اتوبوس، مینی‌بوس، هواپیما و خودروهای شخصی از  استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، اصفهان، فارس و خوزستان وارد این استان شدند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافرین و گردشگران اقامت‌کننده در استان 275 هزار و 481 نفر در ماه گذشته بودند، افزود: این مکان‌های اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، منازل استیجاری، کمپ‌های موقت، مدارس و همچنین نصب چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها و خیابان‌ها بودند.

ریاحی افزود: بیشترین مسافران و گردشگران از بنای تاریخی قلعه چالشتر و کانون‌های گردشگری پل زمانخان سامان و سیاسرد بروجن بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یک گروه هشت نفری در مدت یک ‌ماه از محل‌های تعیین شده شامل مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت شامل کمپ‌ها، مهمانسراها و منازل استیجاری به تعداد 161 مورد بازدید و نظارت کردند.

وی در ادامه این نشست از برگزاری دو دوره آموزشی تفسیر و قرائت قرآن در این اداره‌کل در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، مراسم غبارروبی نمازخانه، توزیع بروشور با موضوع رمضان و نصب بنر و استند نیز برگزار می‏شود.

ریاحی امضای تفاهم‌نامه با سپاه این استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این اداره‌کل برشمرد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای رفع معضل بیکاری جوانان بسیجی جویای کار و با توجه به تاکیدات رهبر در راستای اشتغال پایدار مولد و تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی تصریح کرد: هدف از این تفاهم‌نامه اجرای دوره‌های آموزشی برای بسیجیان فاقد مهارت و جویای کار به‌منظور توانمندسازی برای مهیا کردن فضای ورود به عرصه کسب و کار پایدار، مشاوره، راهنمایی، حمایت تسهیلاتی از بسیجیان دارای مدرک مهارتی است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول