اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات خراسان‌شمالی:

رسانه‌ها نسبت به خبرنگاران بیشتر احساس مسئولیت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات خراسان‌شمالی تاکید کرد: باید رسانه‌های استان نسبت به خبرنگاران خود بیشتر احساس مسئولیت کنند.

رسانه‌ها نسبت به خبرنگاران بیشتر احساس مسئولیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سهراب ابراهیمی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره خراسان‌شمالی به منظور برگزاری روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در طول سال با وجود کم‌ترین امکانات، بیشترین زحمات را در عرصه اطلاع رسانی متقبل می‌شوند.

وی افزود: این در شرایطی است که این خبرنگاران نیازمند حمایت‌های بیشتر از سوی رسانه‌ها برای انجام رسالتی که بر عهده داشته، هستند.

ابراهیمی با انتقاد از اینکه رسانه‌ها نسبت به خبرنگاران خود بی‌مسئولیت هستند، تصریح کرد:‌ رسانه‌ها در مورد تمام بخش‌ها مطلب ارائه می‌کنند، لیکن کمتر به فعالیت‌ها و زحمات خبرنگاران می‌پردازند.

وی انعکاس اخبار در مورد فعالیت‌ها و زحمات خبرنگاران را از سوی رسانه‌ها ضروری برشمرد و گفت:‌ مردم در مورد زحماتی که خبرنگاران در طول روز متقبل شده اطلاع کمتری داشته از این رو می‌طلبد تا این خدمات بیشتر از سوی رسانه‌ها انعکاس داده شود.

رئیس خانه مطبوعات خراسان‌شمالی در ادامه از برگزاری جشنواره مطبوعات هم‌زمان با روز خبرنگار در استان خبر داد و افزود: این جشنواره در هشت بخش در خراسان‌شمالی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به تجربه برگزاری دو دور جشنواره مطبوعات و استقبال رسانه‌ها از این جشنواره، برپایی این جشنواره را در توسعه و پیشرفت رسانه‌ها مثبت ارزیابی کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سال گذشته 90 اثر از رسانه‌های مختلف به این جشنواره در استان ارسال که 80 اثر آن گزارش بود.

رئیس خانه مطبوعات خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت روز خبرنگار در خراسان‌شمالی، تجلیل از خبرنگاران، تجلیل از پیشکسوت عرصه خبر، ارسال پیامک، انتشار ویژه نامه را از برنامه‌های در نظر گرفته شده به همین مناسبت عنوان کرد.

وی تصریح کرد:‌ ویژه نامه روز خبرنگار برای نخستین بار در استان انتشار یافته و حاوی مطالبی مثل خاطرات خبرنگاران، خبرهای مهم استان در طول یک سال گذشته، گفت‌وگو، موفقیت‌های خبرنگاران، ‌انتظارات مردم از رسانه‌ها، انتظارات رسانه‌ها از مسئولان و ... است.

رئیس خانه مطبوعات خراسان‌شمالی همچنین از برنامه صدور کارت برای اعضای خانه مطبوعات استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: خبرنگاران استان می‌توانند مدارک خود را تا دوم مرداد ماه امسال به خانه مطبوعات تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه اساس‌نامه سومین اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان نیز آماده شد، گفت:‌ پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام و قرار است تا آخر هفته اساس‌نامه جدید و تغییرات به خانه مطبوعات استان ابلاغ شود.

به گزارش فارس، در این نشست، مقرر شد تا رایزنی‌های لازم به منظور استفاده از داوران مطبوعات خارج از استان برای سومین جشنواره مطبوعات صورت بگیرد و حدالامکان از داوران ملی استفاده شود.

همچنین تهیه ویژه نامه روز خبرنگار در خراسان‌شمالی به علی‌محمد جهانی عضو هیئت مدیره و مدیرمسئول نشریه ارمغان خراسان‌شمالی سپرده شد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول