اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس کل دادگستری کرمان

خبرگزاری فارس کرمان تجلیل شد

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس کرمان به دلیل اطلاع‌رسانی و تعامل مطلوب در حوزه قضائی از سوی رئیس کل دادگستری کرمان تجلیل شد.

خبرگزاری فارس کرمان تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، چهارشنبه شب در نشست هم‌اندیشی نقش رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اصغر سعیدی مدیر خبرگزاری فارس کرمان از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان با توجه به اطلاع‌رسانی و تعامل مطلوب در حوزه قضائی با دریافت لوح تقدیر تجلیل شد.

اصغر سعیدی مدیر نمایندگی خبرگزاری فارس در استان کرمان در این نشست اظهار داشت: رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین ابزار نظارت در جامعه هستند و نقش دیده‌بانی افکار عمومی را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: با توجه به نقش رسانه‌ها و تکنولوژی اطلاع‌رسانی، اندیشمندان علوم ارتباطات بحث دهکده جهانی را مطرح کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: سه ویژگی فرازمانی، فرامکانی و سرعت عمل جایگاه مؤثر رسانه‌ها را در جامعه تبیین می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه قوانین مبنای نظام اجتماعی در هر جامعه‌ای هستند، گفت: رسانه‌ها در زمینه قانون‌شناسی، کیفرشناسی و ترویج قانونگرایی در بین شهروندان نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.

وی در این نشست مطالبی در زمینه مقابله با عادی‌سازی هنجارشکنی، مقابله با تضعیف اعتماد اجتماعی، مقابله با شکست حریم خصوصی افراد، مقابله با اشاعه فحشا و بی‌بند و باری، پردازش گزارش‌های مردمی، برجسته کردن جنبه‌های کیفر جرم، ارتقای اطلاعات عمومی و آموزش شهروندان بیان کرد.

همچنین در این نشست مدیران رسانه‌ ملی و مدیران خبرگزاری‌های فعال در استان کرمان به بیان مسائلی از جمله از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم و محیط آن، تعامل مطلوب دستگاه‌ قضائی با رسانه‌ها، از بین رفتن خط ‌قرمزها به واسطه حضور ماهواره‌، مطرح کردن آسیب‌های اجتماعی از سوی مسئولان و تعامل با رسانه‌ها، تقویت مجموعه روابط عمومی در دستگاه‌های قضائی و اطلاع‌رسانی به موقع و ... مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول