اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کردستان:

وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی کردستان ساماندهی شود

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کردستان با اشاره به وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان، خواستار تلاش مسئولان برای ساماندهی این امر شد.

وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی کردستان ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: جوانان در اوج نیاز عاطفی، جسمی و اجتماعی وارد فضای دانشگاه‌ها شده و با مدل جدیدی آموزشی و فضایی متفاوت آشنا می‌شوند که به دلیل محدودیت‌های فرهنگی و عدم برنامه‌ریزی مناسب با معضلات و چالش‌هایی مواجه می‌شوند.

وی افزود: عدم پاسخگویی به نیاز جوانان دانشجو و وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی، همچنین عدم فرهنگ‌سازی در دوران پیش از ورود به دانشگاه‌ مسیر را برای ناهنجاری‌ها و چالش‌های عاطفی و فرهنگی در بین دانشجویان هموار می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان کردستان با گذری به مباحث علمی و فرهنگی در جامعه اسلامی ایران در دهه‌ها و قرون گذشته، اظهار داشت: بدون شک مشارکت گسترده مردمی و تلاش بخش خصوصی برای تعالی حوزه علم و دانش و حمایت از علما و دانشمندان قابل انکار نبوده و باید امروز نیز از این ظرفیت ویژه به نحو احسن بهره‌ گرفته شود.

شیخ‌الاسلامی ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی و ایجاد خوابگاه‌های مناسب برای آنان و همچنین فرهنگ‌سازی با در نظر گرفتن پاسخگویی به نیازهای واقعی جوانان را از جمله راهکارهای مقابله با چالش‌های پیش‌ روی حوزه جوانی در استان نام برد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان و متولیان امر در این خصوص شد.

وی افزود: بهتر است که دستگاه‌های اجرایی و متولی امر به جای فاکتورسازی در مقابل ترویج مباحث دینی، فرهنگی و رفع نیازهای واقعی جوانان جبهه‌گیری نکنند و با درکی درست برای رفع دغدغه‌های جوانان تلاش نمایند.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: جوانان با زبان بی‌زبانی و با ظاهر، حرکات و اعمال خود می‌خواهند نیازها و دردهایشان را به والدین، مسئولان و متولیان امر اعلام کنند اما ما درد داریم و نمی‌دانیم که منشأ درد کجاست.

وی در پایان سخنان خود خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ویژه متأهلین شد و افزود: باید از توان بخش خصوصی به ویژه اصناف و بازاریان نیز در این راستا بهره گرفته شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول