اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

دفتر امامان جمعه باید جواب‌گوی مشکلات نسل جوان باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: دفتر ائمه جمعه باید همواره روی مردم باز باشد و جواب‌گویی نسل جوان را برعهده بگیرد.

دفتر امامان جمعه باید جواب‌گوی مشکلات نسل جوان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا صالحیان پیش‌ از ظهر امروز به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرآن کریم و به دنبال آن فقه شیعه با اهمیت دادن به اجتماع مسلمانان، اجتماع روزانه را در نماز جماعت، اجتماع هفتگی را در نماز جمعه و اجتماع سالانه را در مراسم حج قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در فقه شیعه تنها امام معصوم می‌تواند نماز جمعه را برپا کند و یا این وظیفه در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که از امام اذن داشته باشند، تصریح کرد: در زمان غیبت نیز این کار برعهده ولی‌فقیه یا افرادی است که از ایشان اذن دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: یک امام جمعه برخلاف امام جماعت که باید شرایط گوناگون، از جمله صفت عدالت را در اختیار داشته باشد، اذن نیز باید پشت سر وی قرار بگیرد.

وی به پیش از انقلاب و نبود یک حاکم اسلامی در رأس حکومت اشاره کرد و افزود: به همین دلیل در آن زمان نماز جمعه برگزار نمی‌شد که این خصوصیت مهم قرآنی جواب قانع کننده‌ای برای شبهات ایجاد شده مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه برای مسلمان در آن زمان نیز به حساب می‌آید.

صالحیان با بیان اینکه پس از انقلاب و قرار گفتن امام خمینی (ره) به عنوان یک حاکم اسلامی در رأس حکومت، آیت‌الله طالقانی از سوی ایشان به سمت امام جمعه منسوب شدند، اظهار کرد: در حال حاضر در سراسر کشور 700 نماز جمعه اقامت می‌شود که سهم اصفهان در این بین 65 نماز است.

وی گفت: یک امام جمعه علاوه بر توانایی در ابراز نظر سیاسی و اجتماعی باید دو سال درس خارج را نیز در تحصیلات حوزوی طی کرده باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان بیان کرد: نماز جمعه یک تعاونی است که امام جمعه در آن به نشر نیکی‌، تقوی و پاکی اقدام می‌کند و در صورت قوی‌ برگزار شدن این مورد، بسیاری از مشکلات جامعه مانند بدحجابی‌ها برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: وظیفه رهبر معظم انقلاب پیش‌گیری از مشکلات است و امامان جمعه نیز به عنوان زبان حکومت وظیفه تبیین آن را برعهده دارند.

* دفتر امامان جمعه باید جواب‌گوی مشکلات نسل جوان باشد

صالحیان در مورد ارکان نماز جمعه گفت: وجود خطیب با معرفت، عالم و با تقوی در کنار وجود دفتر ائمه جمعه که باید همواره روی مردم باز باشد و جواب‌گویی نسل جوان را برعهده بگیرد از جمله ارکان نماز جمعه است.

وی در مورد ستاد نماز جمعه به عنوان یکی دیگر از ارکان نماز جمعه اضافه کرد: این ستاد به عنوان اتاق فکر و مشورت برای امام جمعه عمل می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: در سرتاسر استان اصفهان یک هزار و 500 نفر خواهر و برادر در ستاد نماز جمعه فعالیت دارند.

*در هشت شهر استان اصفهان مصلی‌سازی انجام می‌شود

صالحیان اضافه کرد: فریدون‌شهر، بویین و میان‌دشت، اردستان، تیران، کاشان، سمیرم، دهاقان و فلاورجان شهرهایی ‌هستند که در آنها امر مصلی‌سازی در حال انجام است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول