اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور:

دانشگاه نتوانسته نیاز تئوریک جمهوری اسلامی را تأمین کند

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه‌های ما نتوانسته‌اند نیاز تئوریک جمهوری اسلامی را تأمین کنند.

دانشگاه نتوانسته نیاز تئوریک جمهوری اسلامی را تأمین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین قدیانی در نخستین نشست فرماندهان و افسران جبهه جنگ نرم ویژه رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: عقب‌ماندگی جدی‌ در حوزه دانشگاهی وجود دارد و متأسفانه نتوانسته‌ایم نیاز دانشگاه‌ها را در این زمینه تأمین کنیم.

وی ادامه داد: منابع و نظام آموزشی دانشگاه‌ها برگرفته از نظام غرب است، امام خمینی (ره) سال 67 بحث نرم‌افزاری را مطرح کردند که متأسفانه ما این موضوع را فراموش کردیم.

قدیانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال استقرار گفتمان اسلامی است، عنوان کرد: در ساختار سیاسی اگر ملت، دولت و سرزمین وجود داشته باشد، کشور پدید می‌آید و مقوله‌ای که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب‌ها متمایز کرده، داشتن فرهنگ اسلامی در کنار سایر موارد است.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ادعای فرهنگ و تمدن اسلامی دارد، افزود: جمهوری اسلامی در کنار تمدن و فرهنگ اسلامی نیازمند علم بومی است.

قدیانی اضافه کرد: شعار عدالت علوی و اقتصاد اسلامی را سر می‌دهیم ولی با اقتصاد غربی می‌خواهیم نظام توحیدی را اداره کنیم که امکان‌پذیر نیست.

این مسئول اعلام کرد: هنوز در برخی مسائل مانند سیستم نظام بانکی ابهاماتی وجود دارد که برطرف نشده است.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه علم به سه دسته دقیقه، تجربی و انسانی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: علم دقیقه همان ریاضیات و فیزیک است که با کمی اغماض تفاوت زیادی در مبنا با غربی‌ها نداریم اما در کاربرد تفاوت‌های زیادی با غربی‌ها داریم و خیلی از سیاهچال‌های اعداد وجود دارد که نشان می‌دهد، اعداد درست نیست.

قدیانی ادامه داد: علم تجربی نیز در حوزه پزشکی و زیست‌شناسی است و امیدوار هستیم علم امروز ما را به کمال برساند اما به واسطه تکنولوژی‌ بیماری‌های جدیدی پدید آمده‌اند که انسان از درمان آن عاجز است.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: در علوم انسانی نیز در حوزه‌های جامعه، اقتصاد و حقوق نگاهی به غربی‌ها داشته‌ایم که در نظام اسلامی سبب تعجب و حیرت است.

تنها نظامی که در برابر شعار غربی‌ها ایستاده، انقلاب اسلامی است

قدیانی با بیان اینکه به اذعان غربی‌ها تنها مکتب و نظامی که در برابر شعارها و ادعا غربی‌ها ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: غربی‌ها در پی برخورد با اسلام حقیقی هستند و این اسلام حقیقی همان انقلاب اسلامی است.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور اذعان کرد: با بررسی بیداری در شعار‌ها و پایداری‌ها شمیم انقلاب اسلامی را می‌توان استشمام کرد.

قدیانی با تأکید بر ارتقای بصیرت مردم در جامعه بیان کرد: باید بصیرت را خوب بشناسیم و سپس با برپایی دوره‌های آموزشی، بصیرت جامعه را ارتقا دهیم.

این مسئول دو وظیفه عمده بسیج دانشجویی را نقش‌آفرینی در چالش‌ها و تربیت نیروهای همراه با نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: نقش‌آفرینی در چالش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به 2 صورت عمومی و تخصصی صورت می‌گیرد که رسالت امروز بسیج دانشجویی نقش‌آفرینی تخصصی در چالش‌های نظام جمهوری اسلامی است و بسیج دانشجویی باید چالش‌های نظام را پیدا کرده و برای آن فکر اساسی و تخصصی کند.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با تأکید بر بحث جایگاه‌شناسی مردم در جامعه ابراز کرد: همواره یکی از بحث‌های اساسی در جامعه جایگاه‌شناسی است و هر فرد مؤمن و دینداری باید بداند در کجا ایستاده و پیرامون خود را مورد بررسی قرار دهد.

قدیانی پیرامون برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: باید فضایی را در دانشگاه‌ها فراهم کنیم که تحمل تمامی افراد بالا رود و زمینه برای برپایی کرسی‌های آزاداندیشی فراهم شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول