اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی صومعه‌سرا خبر داد

ساخت 4 واحد مسکونی محرومان در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی صومعه‌سرا از ساخت چهار واحد مسکونی محرومان با همکاری نیروهای جهادی در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

ساخت 4 واحد مسکونی محرومان در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، یدالله قلی‌خواه عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی ستاد اردوهای جهادی در سالن فرمانداری این شهرستان با اشاره به آغاز فعالیت نیروهای جهادی برای سازندگی حوزه‌های روستایی و شهری اظهار کرد: نیروهای جهادی اغلب از قشر دانشجویان و بسیجیان هستند.

وی به عملکرد بسیج سازندگی در طول یک ساله اخیر اشاره کرد و افزود: ساخت پل و جاده روستای «هزار سرا»، احداث پل روستای «سیاه خانی»، ساخت و بهسازی 21 مدرسه در بخش‌های مرکزی، تولمات و مدارس طرح مهر و تعمیر جاده خیابان «شهید جمشیدی» به طول یک‌هزار و 500 متر از جمله فعالیت نیروهای جهادی صومعه‌سرا در یک سال اخیر است.

مسئول بسیج سازندگی صومعه‌سرا ادامه داد: ساخت دو واحد مسکونی محرومان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در روستاهای «ولت و مهویزان»، ساخت یک واحد مدرسه روستای «سیاه کوه» و دو مسجد در روستای «لشت پلنگان بالا و پایین» از دیگر این خدمات در راستای امداد رسانی به مناطق محروم بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا در مناطق روستایی اذعان کرد: بالغ بر 21 گلزار شهدای سه تا 34 شهید با همکاری نیروهای جهاد سازندگی به صورت داوطلبانه انجام و تحویل بنیاد شهید شده است.

قلی‌خواه با بیان اینکه حوزه‌های بهداشتی و درمانی از دیگر حوزه‌های کاری نیروهای جوان و متخصص جهادی به شمار می‌رود، متذکر شد: در راستای همکاری با مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا، ویزیت رایگان روستاییان، پیشگیری از مواد مخدر و مداخله سلامت و خانواده با نیروهای بسیجی محله‌ها اجرا شد.

به گفته وی ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به اهالی روستایی در یک سال گذشته در بین دو هزار نفر انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی و ایجاد رفاه همگانی به‌ ویژه در بین روستاییان از مهم‌ترین اهداف این نهاد به شمار می‌رود، یادآور شد: تمام فعالیت‌ نیروهای جهادی داوطلبانه و برای کاهش فقر و محرومیت است.

وی از آغاز به‌ کار نیروهای جهادی صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: با همکاری نیروهای جهاد سازندگی در اجرای طرح مذکور، چهار واحد مسکونی بهزیستی و کمیته امداد صومعه‌سرا احداث و تحویل محرومان می‌شود.

قلی‌خواه اذعان کرد: نیروهای جهادی صومعه‌سرا در سال گذشته بالغ بر 34 هزار و 220 نفر به‌روز فعالیت داشته‌اند.

وی صومعه‌سرا را دارای بیشترین نیروهای متخصص صنعت ساختمان در سطح استان دانست و متذکر شد: استفاده درست از این نیروهای متخصص و احترام به آنها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مسئول بسیج سازندگی صومعه‌سرا از اردویی شدن فعالیت نیروهای جهادی به جای فعالیت‌های نفر به‌ روز خبر داد و افزود: کار اردوهای جهادی در مدت 15 روز به طول می‌انجامد.

وی به حوزه فعالیتی نهضت سوادآموزی اشاره کرد و یادآور شد: طرح نهضت سوادآموزی و سواددار کردن افراد بی‌سواد در 52 روستای صومعه‌سرا با کمک 52 آموزشیار فرد به‌ فرد نهضت سوادآموزی انجام شد.

قلی‌خواه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح سوادآموزی بالغ بر 224 نفر از بی‌سوادهای روستایی صومعه‌سرا با سواد شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول