اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آمل:

نگاه به چاپخانه‌داران نیازمند پوست‌ا‌ندازی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرستان آمل گفت: نگاه به چاپخانه‌داران سنتی است و نیاز به پوست‌اندازی دارد.

نگاه به چاپخانه‌داران نیازمند پوست‌ا‌ندازی است
اسدالله اخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه آمل از نظر ظرفیت اسمی دستگاه‌ها یکی از بزرگترین صنایع چاپ استان را دارا است، تصریح کرد: نوع و میزان ماشین‌آلات به کارگرفته شده در این شهرستان نیز از برترین‌های مازندران است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت چاپخانه‌داران در این شهرستان به دلیل صنعتی بودن آمل رشد مناسبی داشته است، یادآور شد: از این حیث فعالیت این صنف در آمل چشمگیر است.
اخی با اعلام اینکه در 16 چاپخانه و افست در این شهرستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: 100 واحد صنفی شامل چاپخانه‌ها و مشاغل صنفی مانند لیتوگرافی، صحافی، مهر وتابلوسازی و چاپ سیلک در این مجموعه قرار می‌گیرند.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرستان آمل با اشاره به اینکه بیش از 500 نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول به کار هستند، گفت: مشکل عمده در صنعت چاپ مازندران نگاه سنتی به آن است. این نگاه نیازمند پوست‌اندازی است تا صنعت چاپ بتواند به تکنولوژی‌های نوین دست پیدا کند.
اخی با اشاره به اینکه نگاه مدیران چاپخانه‌ها آکادمیک نیست، گفت: این نگاه سنتی موجب افزایش هزینه‌های چاپ و نشر در مازندران می‌شود.
وی با بیان اینکه چاپخانه‌های استان به درستی توزیع نشده‌ است، یادآور شد: این عدم توزیع مناسب موجب ایجاد مشکلاتی در گستره چاپی شده است.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرستان آمل با اشاره به اینکه بانک‌ها با صنعت چاپ برای نوسازی این صنایع همکاری نمی‌کنند، اظهار داشت: صنایع چاپ مازندران نیازمند نوسازی است و این باید از طریق حمایت‌های مالی چاپخانه‌داران انجام شود.
انتهای‌پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول