اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد گلپایگان خبر داد:

فعالیت ۶ چاپخانه در گلپایگان

خبرگزاری فارس: رئیس ارشاد گلپایگان گفت: چهار چاپخانه در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و تا سال 1394 این تعداد به شش باب چاپخانه افزایش می‌یابد.

فعالیت ۶ چاپخانه در گلپایگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، علیرضا گوهری صبح امروز در دیدار جمعی از اهالی هنر، رسانه و مطبوعات شهرستان با امام جمعه گلپایگان به بیان چشم‌انداز آینده فرهنگ و هنر شهرستان گلپایگان پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر چهار چاپخانه در گلپایگان به فعالیت مشغول هستند و تا پایان سال 94 این تعداد به شش باب چاپخانه افزایش می‌یابد.
 وی ادامه داد: همچنین 13 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی با مجوز در شهرستان وجود دارد اما بیش از 20 فروشگاه بدون مجوز فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر شش موسسه قرآنی در گلپایگان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا سال 94  به 10 مورد افزایش یابد.
رئیس فرهنگ و ارشاد گلپایگان در ادامه به دکه‌ها و مراکز فروش مطبوعات در شهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو دکه فروش مطبوعات زیر نظر ارشاد به توزیع مطبوعات و مجلات اشتغال دارند که این تعداد تا سال 94 به چهار دکه افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: ایجاد نگارخانه آثار هنری در گلپایگان در دست اقدام بوده و امید است تا پایان سال 90 به بهره‌برداری برسد ولی پیش‌بینی شده تا سال 94 سه نگارخانه دیگر ایجاد شود.
گوهری همچنین به آمار آموزشگاه‌های آزاد تجسمی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه آموزشگاه تجسمی در گلپایگان به فعالیت مشغول هستند ولی این آمادگی وجود دارد که در صورت تقاضای افراد تعداد آموزشگاه‌ها بیشتر شود.
وی تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را 16 مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت شش کانون فرهنگی و هنری دیگر در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 94 این تعداد به 50 مورد افزایش پیدا کند.
این مسئول فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در 54 مسجد طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن انجام می‌شود و در ایام محرم و صفر این تعداد به یکصد مسجد افزایش می‌یابد.
وی همچنین به فعالیت‌های اجرایی و نمایشی اشاره کرد و گفت: طی شش ماه نخست امسال در مناسبت‌های مختلف بیش از 60 مورد اجراهای ملی مذهبی در سالن ارشاد برگزار شده که با استقبال مردم همراه بوده است.
گوهری اظهار داشت: دو انجمن ادبی گلپایگان، بیش از 20 نفر عضو فعال دارد و همچنین انجمن خوشنویسی شهرستان با دارا بودن هفت استاد ممتاز، در هر دوره بیش از 50 هنرجوی خوشنویسی را تربیت می‌کند.
وی افزود: چهار گروه نمایشی با بیش از 25 نفر در شهرستان ساماندهی شده‌اند و به فعالیت نمایشی مشغول هستند و در ضمن خانه مطبوعات شهرستان با 20 عضو مشغول به فعالیت هستند و همچنین کانون بسیج هنرمندان از سال گذشته فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول