اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

تاسیس چاپخانه‌های دولتی ممنوع شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاسیس چاپخانه‌های دولتی ممنوع شده و این چاپخانه‌ها باید واگذار شوند و کمیسیون فرهنگی مجلس این را تصویب کرده و به‌زودی آیین‌نامه آن به هیئت دولت داده می‌شود.

تاسیس چاپخانه‌های دولتی ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بهمن دری امشب در نشست با چاپخانه‌داران گیلان حمایت از مطبوعات را حمایت غیرمستقیم از چاپخانه‌داران عنوان کرد و اظهار داشت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ بسیاری از اتحادیه چاپخانه را دعوت کرده و راهکارهایی را برای برطرف کردن مشکلات چاپخانه‌داران جستجو می‌کنیم.
وی، با بیان اینکه در این جلسات 24 اولویت برای چاپخانه‌ها شناسایی شده است، افزود: از جمله این اولویت‌ها در زمینه فرسودگی، ترخیص، واردات، صادرات و... است.
این مسئول با اشاره به صدور بخشنامه درباره واردات ماشین‌آلات چاپ با پنج سال زمان ساخت، اذعان داشت: با این بخشنامه قانون 10 سال ساخت اینگونه ماشین‌آلات به پنج سال تبدیل می‌شود تا به دستگاه‌هایی که بیش از پنج سال داشته باشند اجازه ورود ندهیم.
وی، با تصریح بر اینکه برای توجه به صنعت چاپ باید از ورود اینگونه دستگاه‌ها جلوگیری شود، ابراز داشت: اینها جزو سیاست‌گذاری صنعت چاپ است.
دری با اشاره به اینکه وزارت ارشاد متصدی بخشنامه‌های قانونی است، خاطر نشان کرد: بخشنامه مذکور نیز به تصویب می‌رسد.
وی درباره ساماندهی توزیع چاپ کتب و نشریات بیان داشت: ساماندهی توزیع چاپ کتب و نشریات به عهده دستگاه‌های دولتی است و طبق قانون کتاب‌هایی که چاپ می‌شود را باید به چاپخانه‌های خصوصی دهیم.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه به هیچ ارگان دولتی اجازه تاسیس چاپخانه داده نمی‌شود، یادآور شد: تاسیس چاپخانه‌های دولتی ممنوع شده و این نوع چاپخانه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند.
وی، واگذاری چاپخانه‌های دولتی را استانداردسازی دستگاه‌های دولتی دانست و افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس این امر را تصویب کرده و به‌زودی آیین‌نامه آن به هیئت دولت داده می‌شود.
نماینده چاپخانه‌داران گیلان نیز در این جلسه مشکلات صنعت چاپ را مربوط به کشور دانست و اظهار داشت: مشکلات صنعت چاپ به صورت ملی بوده و بزرگ‌ترین مشکل نیز فرسودگی ماشین‌آلات چاپ است.
عباسعلی زمینی، با بیان اینکه قیمت یک دستگاه ماشین‌آلات چاپ جدید بسیار بالاست، افزود: به دلیل قیمت بالای ماشین چاپ جدید آلمانی که حدود 2 میلیارد تومان است، امکان خرید وجود ندارد.
وی، دستگاه‌های درجه دوم را از ساخت قدیمی‌تری عنوان کرد و ابراز داشت: برای خرید ماشین‌آلات چاپ نیازمند حمایت و تخصیص تسهیلات با بهره کم هستیم زیرا بازپرداخت سود وام برای ما بسیار سخت و دشوار است.
مدیر عامل چاپ نوین رشت، با اشاره به اینکه وزارت ارشاد می‌تواند در هزینه‌های مالیاتی که به ماشین‌های چاپ تعلق می‌گیرد، به ما کمک کند، تصریح کرد: سال ساخت ماشین چاپ باید پنج سال باشد.
وی، خواستار حمایت‌های وزارت ارشاد از چاپخانه‌داران استانی شد.
به گزارش فارس، این نشست که با دعوت قبلی به عنوان نشست خبرنگاران با معاون فرهنگی وزیر ارشاد صورت گرفته بود، با مخالفت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مواجه شد و پس از تاخیر یک ساعته در برگزاری این جلسه، قرار شد خبرنگاران هیچ سئوالی از معاون وزیر نپرسند و تنها به پوشش این جلسه اکتفا کنند.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول