اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

الگوی پیشرفت و عدالت نیازمند آمارگیری است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: الگوی پیشرفت و عدالت در کشور بر پایه برنامه ریزی و نیازمند آمارگیری است.

الگوی پیشرفت و عدالت نیازمند آمارگیری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست با عوامل ستادی برگزاری سرشماری نفوس و مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: برای اینکه از ظرفیت‌ها خوب استفاده کنیم، باید برنامه داشته باشیم تا بهره‌برداری از این منابع به خوبی انجام شود.
وی افزود: بر همین اساس برای آنکه از این منابع نیز به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم، نیازمند آمار هستیم.
شفقت با تاکید بر اینکه زیربنای برنامه ریزی، آمار و آمارگیری است، تصریح کرد: اهمیت و شناخت آمار و برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به الگوی اسلامی و ایرانی، امری اجتناب ناپذیر است.
وی نقش دستگاه‌های مختلف اعم از؛ سایت‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط را در اطلاع رسانی و اجرای هر چه بهتر آمارگیری نفوس و مسکن را برشمرد و گفت: کوتاه کردن زمان سرشماری از 10 سال به 5 سال نیز تدبیر رئیس جمهور است که هر دو نشان از اهمیت برنامه ریزی دارد.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر آمارگیری صحیح و دقیق از سوی آمارگیری در مدت برگزاری آمارگیری نفوس و مسکن استان تاکید کرد و گفت: نتایج این آمارگیری نقش بسزایی را در بخش‌های مختلف خواهد داشت.
وی همچنین خواستار تسریع در تحلیل اطلاعات آمارگیری نفوس و مسکن استان به منظور استفاده مدیران برای برنامه ریزی سال آینده شد.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست، با بیان اینکه هزار و 400 نفر در آمارگیری نفوس و مسکن در این استان مشارکت دارند، گفت: این آمارگیری در 615 حوزه و 44 منطقه شهری و روستایی سطح خراسان شمالی از فردا آغاز می‌شود.
حسن قلیزاده با اشاره به اینکه حدود 80 دستگاه اجرایی برای برنامه ریزی‌های خود نیازمند اطلاعات حاصل از این سرشماری‌ها هستند، گفت: مردم در ارائه اطلاعات صحیح و دقیق به مأموران آمارگیر همکاری لازم را انجام دهند.   
وی تصریح کرد: لازمه توسعه پایدار هر کشور به داشتن آمار و اطلاعات دقیق مربوط است که امروز در دنیا یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی داشتن بانک اطلاعاتی و آمار دقیق و صحیح محسوب می‌شود.     
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: به دلیل صرف هزینه، وقت زیاد و همچنین نیاز به فعالیت سه ساله برای هر نوبت سرشماری، طرح سرشماری نفوس و مسکن در بیش از 90 درصد کشورها هر 10 سال یک بار اجرا می‌شود.      
وی اظهار داشت: اما در کشور ما به دلیل سرعت رشد در همه زمینه‌ها و توسعه و آبادانی‌های مختلف پس از انقلاب و به ویژه در دولت نهم و دهم، نیاز به آمار جدید و به روز داشتیم که بر همین اساس اجرای طرح سرشماری هر پنج سال یک بار در ایران به تصویب رسید.      
قلیزاده گفت: برای اجرای این طرح ستاد هماهنگی استان به ریاست استاندار با عضویت معاون برنامه ریزی به عنوان مدیر اجرایی و نایب رییس ستاد، مدیر کل آمار و اطلاعات معاونت برنامه ریزی استانداری خراسان شمالی به عنوان قائم مقام و دبیر ستاد و برخی مسئولان استانی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه 282 قلم اطلاعات در قالب 207 سوال در چهار فرم مشخص طی دوره اجرای معاون طرح سرشماری نفوس و مسکن ثبت می‌شود، افزود: سرشماری نفوس و مسکن از دوم آبان آغاز و به مدت 21 روز ادامه خواهد داشت.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی از مردم خواست تا برای پاسخگویی به این سوالات، اطلاعات مورد نظر را از پیش آماده و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات مأموران جمع آوری آمار و اطلاعات باشند.
این نشست در سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول