اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری یزد خبر داد:

مشارکت 1700 نفر در آمارگیری یزد

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیر اجرایی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان یزد گفت: یک‌هزار و 700 نفر به عنوان آمارگیر در اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در یزد مشارکت می‌کنند.

مشارکت 1700 نفر در آمارگیری یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، علی نمازی صبح امروز در بازدید از کلاس‌های آموزشی ‌آمارگیران اردکان به همراه بازرس ستاد سرشماری آمار نفوس و مسکن کشور اظهار داشت: برقراری ارتباط صحیح با خانوارها، برخورد مناسب، سعه صدر، متانت و ادب از موارد مهمی است که ماموران آمارگیر باید در هنگام انجام وظیفه مدنظر داشته باشند.
وی، دقت و ظرافت را شاخصه اصلی یک آمارگیر موفق عنوان کرد و یادآور شد: این دو شاخصه در تکمیل فرم‌هایی که در اختیار افراد و خانوارها قرار می‌گیرد بسیار مهم و تاثیرگذار است.
نمازی بر تامین امکانات و شرایط لازم به منظور ارتقا سطح آموزشی کلاس‌ها تاکید و تصریح کرد: نتیجه این دوره آموزشی کوتاه مدت به سریع در نحوه فعالیت آمارگیران نمود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: اگر این دوره آموزشی با بی‌توجهی و سهل‌انگاری برگزار شود، در آینده با آماری غلط و پر اشتباه مواجه خواهیم شد و همین اطلاعات مبنای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور قرار می‌گیرد.
نمازی تدبیر دولت در کاهش زمان سرشماری از 10 سال به پنج سال را حرکتی ارزنده و موثر در دستیابی به آمار به روز و صحیح و برنامه‌ریزی‌های کلان و جامع دانست.
وی همچنین با اشاره به الزام همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مبنی بر همکاری با ستادهای سرشماری استان یزد افزود: بر اساس فرمان رئیس جمهور، تمام نهادهای دولتی باید برای فراهم کردن شرایط برگزاری مطلوب این سرشماری تلاش کنند و امکانات لازم را در اختیار متولیان این طرح ملی قرار دهند.
نمازی از مشارکت هزار و 700 نفر در برگزاری این طرح در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: آموزش و فعالیت این افراد در رده‌های مامور سرشماری، کارشناس گروه، بازبینان، کارشناسان بازبینی، کارشناس مسئول فنی و اجرایی، معاونان فنی و آموزش، مدیران اجرایی، معاونان اجرایی، مسئول امور اداری مالی، رابط انتظامی، متصدی روابط عمومی و متصدی امور پشتیبانی و دفتری در ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن 1390 یزد آغاز شده است.
فرماندار اردکان نیز از شرکت 109نفر در این کلاس‌ها خبر داد و بیان کرد: 109 نفر از ماموران سرشماری، کارشناسان و سرگروه‌های حوزه شهرستان اردکان به مدت دو هفته در این کلاس‌ها شرکت خواهند کرد و علاوه بر آموزش‌های لازم در عملیات میدانی نیز موارد آموزشی و غیر قابل پیش‌بینی را مورد بازبینی قرار خواهند داد.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 همزمان در سراسر کشور دوم تا بیست دوم آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول