اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی؛

هر مامور سرشماری از 400 خانوار آمارگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: دبرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی گفت: هر مامور سرشماری استان در طرح سرشماری نفوس و مسکن امسال سرشماری 400 خانوار را بر عهده دارد که ممکن است به این آمار 30 خانوار افزوده و یا از آن کم شود.

هر مامور سرشماری از 400 خانوار آمارگیری می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مسعود اخوان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن از دوم آبان ماه به صورت رسمی در سراسر کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه نخستین سرشماری کشور در سال 1335 به اجرا در آمده است، تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن تاکنون به فاصله هر 10 سال یک‌بار به اجرا در می‌آمد که آخرین سرشماری به فاصله هر 10 سال یکبار مربوط به سال1385 بوده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران با توجه به نقش آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور طول زمان آمارگیری از 10 سال یک بار به هر پنج سال یک‌بار کاهش یافت که باید گفت سرشماری نفوس و مسکن 90، نخستین سرشماری است که به فاصله هر پنج سال یک بار اجرا خواهد شد.
اخوان با اشاره به نقش و اهمیت سرشماری نفوس و مسکن بیان داشت: نیاز کشور به داشتن آمار و اطلاعات تازه و جدید با توجه به اینکه کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است یکی از مهم‌ترین دلایل اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل سرشماری اجرای توسعه عدالت اجتماعی در استان‌های مختلف کشور است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی با بیان اینکه از سال 88 اجرای سرشماری 90 به استان‌ها ابلاغ شد، گفت: استان‌ها در نخستین گام اجرای این طرح اقدام به تهیه نقشه به هنگام کردند که در این راستا نقشه به هنگام و به روز توسط دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی زیر نظر  معاونت برنامه‌ریزی تهیه شد و در آن وضعیت 32 شهر، 12 شهرستان، یک هزار  634 آبادی و دو هزار و200 نقطه فرعی استان مشخص شد.
اخوان اظهار کرد:  یک‌هزار و 116 حوزه بر روی نقشه استان مرکزی برای سرشماری نفوس و مسکن 90 تعریف شده است.
 وی با بیان اینکه یک‌هزار و 881 نیروی انسانی مسئولیت طرح سرشماری را بر عهده دارند، خاطر نشان ساخت: جمع نیروهای ستادی سرشماری نفوس و مسکن آبان‌ماه امسال استان  95 نفر است.
به گفته وی در این سرشماری چهار فرم پرسشنامه اطلاعات جغرافیایی و مسکن، فرم اصلی خانوار، اطلاعات موسسه‌ای و جمعی و خانوارهای روستایی طراحی شده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه هر آمارگیر موظف است هنگام مراجعه به منازل کارت شناسایی معتبر خود را نشان دهد از خانواده ها خواست با توجه به حجم کار زیاد پرسشگران و محدودیت زمانی با آمادگی مدارک شناسایی خانوار در محل دسترس، نهایت همکاری را با آمار گیران داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول