اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

اسلام نگاه دنیای امروز به زن برای جذب مشتری را نمی‌پذیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان گفت: اسلام نگاه دنیای امروز را به زن به عنوان عاملی برای جذب مشتری نمی‌پذیرد به همین دلیل است که حفظ هویت واقعی زن را در گرو پوشش و حجاب اسلامی است.

اسلام نگاه دنیای امروز به زن برای جذب مشتری را نمی‌پذیرد

احمد سعیدی در حاشیه نشست ستاد حجاب و عفاف در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حجاب وسیله حفظ کرامت و شخصیت زن است.

وی بیان داشت: اسلام نگاه دنیای امروز را به زن به عنوان یک کالای مصرفی و یک وسیله جنسی برای تبلیغ کالاهای مختلف و عاملی برای جذب مشتری نمی‌پذیرد به همین دلیل است که حفظ هویت واقعی زن در گرو پوشش و حجاب اسلامی است.

سعیدی تصریح کرد: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از ضرورت‌های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تأثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن زیان‌ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای می‌گذارد.

وی گفت: زن در پرتو حفظ این ارزش می‌تواند عامل نیرومندی در راستای حفظ سنت‌ها و روابط اجتماعی سالم و ارزش‌های انسانی و معنوی باشد به همین دلیل حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می‌رود.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) افزود: امیرالمؤمنان حضرت علی (ع) می‌فرماید "کسی که کرامت و شخصیت انسانی او را استوار نساخت، اهانت و پوچی زندگی او را ادب می‌کند".

سعیدی عنوان کرد: حجاب به علت آن که خصلتی نمادین دارد می‌تواند جریان ارتباط و فعالیت دو قشر مرد و زن را در جامعه تنظیم کرده و به این سبب عناصر مثبت نظام فرهنگی را فعال و غنی ساخته و زمینه‌ی برتری رفتار فرهنگی را بر رفتار اقتصادی و مادی فراهم آورد.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول