اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

سفر رئیس جمهور داغستان به گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از رئیس جمهوری داغستان برای سفر به این استان پس از پایان ماه مبارک رمضان دعوت کرد.

سفر رئیس جمهور داغستان به گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با محمد سلام محمدوف رئیس جمهور خودمختار داغستان از وی دعوت کرد پس از این ماه مبارک به گیلان سفر کند.

استاندار گیلان در این ارتباط تلفنی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به محمدوف و مردم مسلمان جمهوری خودمختار داغستان اظهار کرد: امیدواریم با سفر آینده رئیس جمهور داغستان به گیلان روابط دوجانبه ارتقای بیشتری پیدا کند و در این سفر نمایشگاه تجاری و اقتصادی داغستان نیز در رشت گشایش یابد. 

وی با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و روسیه تصریح کرد: توافقات این دیدار مسیر توسعه روابط گیلان و داغستان را بیشتر از گذشته فراهم می‌کند

سعادتی به تشکیل 4 کمیته کاری برای پیگیری مصوبات سفر هیئت سیاسی و تجاری گیلان به داغستان طبق دیدار هفته گذشته نمایندگان دو طرف در آستارا اشاره کرد و گفت: کمیته‌های کاری شامل امور تولیدی و بازرگانی، علوم، فرهنگ و آموزش، حمل و نقل، گردشگری، ورزش و جوانان و همکاری‌های بین منطقه‌ای و تعاملات شهری در گیلان با جدیت تمام تشکیل می‌شود و انتظار می‌رود این کمیته‌ها در داغستان نیز هر چه سریع‌تر تشکیل شود.

استاندار گیلان در ادامه گفت‌وگوی تلفنی خود بر ضرورت تشکیل کمیته‌های مشترک دوطرف در هر دوره 6 ماهه برای گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد.

وی، از رئیس جمهور داغستان خواست برای ساخت سرای تجاری ایرانیان در ماخاچ قلعه مساعدت‌های لازم را انجام دهد و در ازای آن نیز سرای تجاری داغستان در منطقه آزاد بندر انزلی تشکیل شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول