اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران:

کمتر بیمار هموفیلی برای درمان به تهران سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: با توجه به اینکه وضعیت درمانی بیماران هموفیلی در اصفهان بد نیست بنابراین کمتر می‌شود این بیماران به این منظور به تهران سفر کنند.

کمتر بیمار هموفیلی برای درمان به تهران سفر می‌کند

احمد قویدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: عدم توزیع عادلانه دارو در شهرستان‌ها و انجام جراحی‌های خاص از دلایل مراجعه اصلی بیماران از سایر استان‌ها به تهران است.

وی ادامه داد: وضعیت درمانی اصفهان در حدی است که کمتر بیمار هموفیلی به تهران سفر می‌کند و اگر هم شاهد این‌گونه سفرها باشیم به دلیل انجام جراحی‌های خاص است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: به طور حتم اگر بیمار هموفیلی در تهران مورد حمایت دارویی قرار گیرد به هیچ وجه این بیمار شاهد این نوع حمایت‌ها از سوی شهرستان‌ خود نیست.

وی در ارتباط با بیمار هموفیلی اصفهانی که دو ماه در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران بستری بود و پس از آن به دفتر این رسانه اعلام کردند که به دلیل کمبود تخت، مسئولان بیمارستان مجبور به ترخیص آن شدند، گفت: پس از پیگیری وضعیت درمان این بیمار اصفهانی متوجه شدم که پزشکان وی معتقدند که وی مشکل انعقاد خون ندارد، بنابراین باید مرخص شود.

قویدل تاکید کرد: نزدیک به 800 میلیون تومان هزینه درمان این بیمار اصفهانی در طی دو ماه بستری وی شده است و هم‌اکنون هم در خوابگاه این کانون به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود شدید دارو و فاکتور 8 و 9 روبرو هستیم و امروز سه استان البرز و گلستان گزارش کمبود داروی خود را اعلام کردند، اضافه کرد: هر چند سازمان‌های بیمه‌گر سعی می‌کنند کمبود دارو را تکذیب کنند، اما به طور حتم سودی هم از نقل کمبود دارو در جیب ما نمی‌رود که بخواهیم بی‌دلیل به آن بپردازیم.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها رکن چهارم حکومت هستند، بنابراین در شرایطی که پیگیری‌های اداری برای رفع کمبود دارو جوابگو نیست بنابراین مجبور به استفاده از رسانه‌ها می‌شویم.

وی گفت: بارها از اداره نظارت بر دارو خواسته شد که به طور شفاف اطلاع‌رسانی کنند که چند میلیون یونیت دارو وارد کشور می‌شود و از این میزان چند درصد دارو در تهران توزیع و چه مقدار در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

قویدل با بیان اینکه از مسئولان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر درخواست شد که مسئولیت این کار را به این کانون واگذار کنند، اظهار کرد: سازمان‌های بیمه‌گر باید اعلام کنند که در طول یکسال گذشته چه میزان دارو از طریق دفترچه بیمه به بیماران داده شده است.

وی افزود: سیستم هوشمند توزیع دارو در کشور وجود دارد و به تازگی اداره نظارت بر دارو سایتی ساخته است که از طریق آن ثبت‌نام کنند تا ارزیابی دقیقی نسبت به دریافت دارو، توزیع و تحویل دارو داشته باشند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: دو سال گذشته طرح سرشماری بیماران هموفیلی در کشور انجام گرفت که لازم است از نتایج آن برای این سایت هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاکنون از کمبود داروهای هموفیلی در اصفهان گزارشی به من نرسیده است.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول