اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان خبر داد

کاهش 70 درصدی جرائم اخلاقی در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان از کاهش 70 درصدی جرائم اخلاقی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

کاهش 70 درصدی جرائم اخلاقی در ماه رمضان

یدالله موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طی این ماه در بخش جرائم کاهش قابل ملاحظه‌ای را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه جرائم اخلاقی در ماه مبارک رمضان کاهش قابل توجهی می‌یابد، ابراز داشت: جرائم اخلاقی طی این ماه در استان کرمان حدود 70 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

موحد از کاهش 10 درصدی جرائم خشن طی ماه مبارک رمضان در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان ناشی از وضعیت معنوی حاکم بر جامعه است.

وی بیان داشت: معنویتی که طی ماه مبارک رمضان بر فضای جامعه حاکم است، جنبه بازدارندگی دارد و موجب کاهش جرائم می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه طبق قانون مجازات اسلامی روزه‌خواری در انظار عمومی جرم است، اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان با افرادی که این مهم را رعایت نکنند و موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شوند، برخورد جدی می‌شود.

موحد افزود: شعبه سه بازپرسی دادسرای کرمان به پرونده‌های روزه‌خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان رسیدگی می‌کند.

وی از افرادی که به علت‌های مختلف از جمله بیماری و انجام سفر قادر به روزه‌داری نیستند، خواست از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام طی ماه مبارک رمضان خودداری کنند.

موحد ابراز داشت: افرادی که موازین شرعی را در ماه مبارک رمضان رعایت نکنند، قابل تعقیب بوده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر تعداد ورودی پرونده‌ها بر اساس جمعیت نسبت به میانگین کشوری رتبه 29 را دارد که جایگاه خوبی است، ابراز داشت: مردم کرمان، نجیب و بزرگوار هستند و از نظر تعداد دعاوی و پرونده‌ها در مقایسه با دیگر استان‌ها وضعیت مطلوبی را در سطح کشور دارند.

موحد با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اختلافات و دعاوی در جامعه موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود، ابراز داشت: استان کرمان همچنین از نظر ورودی پرونده به دادسرا رتبه 28 را در کشور دارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول