اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

معدل کارآفرینان کشور بالاتر از میانگین جهانی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معدل کارآفرینان کشور را از میانگین جهانی بالاتر دانست.

معدل کارآفرینان کشور بالاتر از میانگین جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کاوه اشتهاردی پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر مازندران که در سالن اجتماعات صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، با بیان اینکه کارآفرینان موجب رونق اقتصادی جامعه می‌شوند، اظهار داشت: بی‌تردید حیات اقتصادی و اجتماعی کشور ناشی از خلاقیت، تعهد و استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید بوده و نقش کارآفرینان در شکوفایی اقتصاد کشور بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رونق‌بخشی به تولید، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، توجه به تولیدات داخلی و حل مشکلات اشتغالزایی ارزش افزوده بالایی برای کشور به همراه دارد.

این مسئول به فعالیت کارآفرینان اشاره کرد و گفت: کارآفرینان برای رفع نیازها و مشکلات جامعه فعالیت می‌کنند، هرچه میان کار و سرمایه همگرایی باشد تولید ملی به درستی صورت می‌گیرد.

اشتهاردی با اشاره به اینکه تحقق تولید ملی نیازمند عزم و آگاهی و برنامه‌ریزی درست مسئولان و مردم است، تصریح کرد: بدیهی است تحقق حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

* حمایت از نیروی کار موجود و آینده گامی برای تحقق شعار رهبری است

معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای منزلت و صیانت از نیروی کار موجود و آینده را موجب تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی دانست و ابراز داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند برای تحقق شعار حمایت از تولید ملی اتاق فکری را با حضور کارآفرینان تشکیل دهد و از این ظرفیت‌ها به عنوان مشاور استاندار استفاده کند.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم کارهای زیادی در حوزه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد شده، تصریح کرد: مازندران با توجه به منابع و ظرفیت‌های موجود تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

این مسئول ادامه داد: مازندران استانی استراتژیک است، با وجود داشتن مرز آبی وسیع، صنایع غذایی و سلولوزی، دارویی، معدنی، الکترونیک و نیز شهرک صنعتی می‌تواند بیش از گذشته نقش موثری را برای کشور ایفا کند.

این مسئول بر ضرورت بازنگری مصوبات سفرهای دولت به مازندران تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات مازندران مصوبات سه سفر بازنگری شود تا در حوزه کار و کارآفرینی به نتایج مطلوبی دست یابیم.

* اتخاذ مشوق‌های کارآفرینی و توجه به بومی‌سازی

اشتهاردی مشوق‌های قانونی را ابزاری برای تشویق کارآفرینان دانست و یادآور شد: اگر درباره مشوق های کارآفرینی به مردم و کارآفرینان اطلاع‌رسانی دقیق شود برای بومی‌سازی کارآفرینی چاره‌اندیشی می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به خیران کارآفرین از اولویت اصلی وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، بیان داشت: تشکیل بانک اطلاعاتی کارآفرینان و استفاده از ایده‌های آنان در دستور کار وزارتخانه متبوع قرار دارد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی معدل کارآفرینان کشور را از میانگین جهانی بالاتر دانست و گفت: در مسیر نیل به اقتصاد، دانش و زمینه‌سازی برای اجرایی شدن سند فرادستی برنامه پنجم توسعه کشور نقشه جامع علمی و نیز نقشه توسعه اقتصادی کشور توسط 120 دستگاه اجرایی و دانشگاهی بازنگری شد.

* بازنگری نقشه توسعه اقتصادی کشور با رویکرد راهبردی و برنامه‌نگر

این مسئول ابراز داشت: بازنگری نقشه توسعه اقتصادی کشور با رویکرد راهبردی و برنامه‌نگر به تمام جوانب پرداخته شد و وضعیت کارآفرینی کشور را برای رسیدن به اقتصاد کارآفرینی ترسیم کرد.

اشتهاردی با بیان اینکه امسال در جشنواره کارآفرینان با رشد 78 درصدی شرکت‌کننده‌ها مواجه بودیم، تصریح کرد: امسال 25 هزار و 762 کارآفرین در هفتمین جشنواره شرکت کردند که 279 نفر با سهمیه هر استان 9 نفر انتخاب کارآفرین برتر انجام شد.

وی یادآور شد: بیش از 7 هزار و 400 نفر در مرحله نخست داوری انتخاب شدند که بیش از 44 هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کردند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی معدل کارآفرینان کشور خاطرنشان کرد: سن 42 درصد کارآفرینان هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان کمتر از 32 سال بود.

این مسئول با اشاره به اینکه تمامی مشکلات استان‌ها به صورت جداگانه در جلسات کشوری بررسی می‌شود، بیان داشت: سه جانبه‌گرایی در بحث کارگر، کارفرما و دولت نمی‌توان ایجاد کرد. در شرایط فعلی جامعه، همه موارد باید یکپارچه دیده شود.

* منافع کارگری و کارفرمایی در منافع دولت گره خورده است

اشتهاردی منافع سه اصل کارگری، کارفرمایی و دولت را بهم پیوند زده دانست و متذکر شد: منافع کارگری و کارفرمایی در منافع دولت گره خورده است.

وی انتقادهای مطرح شده از سوی برخی مسئولان استانی را در این جلسه از سر دلسوزی و کمک به کارآفرینی دانست و اذعان داشت: برای حل برخی مشکلات استانی به استانداران تفویض اختیار شد تا تدابیر خاصی را برای استان اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول