اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز بهداشت کهگیلویه

طرح تشدید بازرسی و کنترل مواد خوراکی در دهدشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه و برای حفظ سلامت مردم و به خصوص روزه‌داران، طرح تشدید بازرسی و کنترل مواد خوراکی در دهدشت برگزار شد.

طرح تشدید بازرسی و کنترل مواد خوراکی در دهدشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، صبح امروز مانور سلامت محیط کار و طرح تشدید بازرسی و کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی، ویژه ماه رمضان در دهدشت برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از این طرح کنترل بهداشتی اماکن تولید و توزیع مواد غذایی در ماه رمضان است.

نصرالله کرمی اضافه کرد: این مانور طی دو روز در شهرهای دهدشت، سوق و چرام توسط هفت تیم بازرسی در دو شیفت صبح و عصر انجام می‌شود.

وی، رستوران‌ها، ساندویچی‌ها و مراکز تهیه و توزیع شیرینی را در اولویت بازرسی در این مانور اعلام و اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان نیز این بازرسی‌ها به صورت روزانه انجام خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه افزود: در ماه مبارک رمضان با توجه به استقبال مردم از بعضی انواع شیرینی‌ها و مواد غذایی، باعث شده کسانی خارج از چرخه بهداشتی اقدام به تولید این گونه مواد غذایی کنند.

این مسئول ادامه داد: با مراکزی که شرایط بهداشتی را در پخت غذا و سایر اقلام خوراکی رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی خواهد شد از این رو هدف و تلاش ما نظارت و بازرسی بهداشتی 100 درصدی است.

کرمی تاکید کرد: مردم در خرید هر نوع مواد غذایی از جمله آش و حلیم که در این ماه رواج بسیاری دارد باید از مراکزی تهیه کنند که حداقل شرایط بهداشتی را داشته باشند.

وی استفاده از ظروف یکبار مصرف برای مواد غذایی داغ از جمله آش و حلیم را بسیار مضر دانست و متذکر شد: این ظروف حتما باید گیاهی بوده و یا افراد برای خرید، از منزل ظرف مناسبی را با خود به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه از شهروندان خواست در هنگام خرید کالا به مشخصات اصلی کالا توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و تفریحی با شماره تلفن 9678 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول