اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

اردبیل 24 جانباز زن دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 24 جانباز زن شناسایی شده است که دو نفر از آنها 60 و 50 درصد جانبازی دارند و مابقی نیز جانبازان زیر 35 درصد هستند.

اردبیل 24 جانباز زن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا عصر امروز در نشست مشورتی جانبازان در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل 11 هزار و 195 جانباز وجود دارد که از این تعداد 122 نفر آنها جانبازان بالای 70 درصد، 333 نفر جانبازان 50 تا 69 درصد، سه هزار و 708 نفر 25 تا 40 درصد و شش هزار و 931 نفر نیز زیر 25 درصد هستند.

وی با اعلام این‌که از تعداد جانبازان 484 نفر به رحمت الهی رفته‌اند، تصریح کرد: ما در بحث خدمت به این عزیزان هر اندازه کار کنیم بسیار اندک بوده و حتی نتوانستیم گوشه‌ای از خدمات شایسته آنها را جبران کنیم.

سید شنوا وظیفه همه دست‌اندرکاران نظام اسلامی را خدمت بی‌منت به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران توصیف کرد و افزود: ما در یک حرکت برنامه‌ریزی شده تلاش می‌کنیم تا به ترتیب مشکلات و معضلات این قشر را برطرف کنیم که در اولویت این حرکت مشکلات درمانی آنها است که سعی کردیم با پوشش بیمه تکمیلی از نارسایی‌ها و هزینه‌های بسیار سنگین این افتخارآفرینان نظام اسلامی کاسته شود.

این مسئول اضافه کرد: جانبازان با هدف پیروزی بر دشمن و حفظ مرز و بوم کشور و ارزش‌های اسلامی در جبهه حاضر شدند و به خواست خداوند به مقام شهادت نایل نشدند و به افتخار جانبازی نایل شده و امروز بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: چرا نباید بین کسی که قرار گرفتن در برابر توپ و تانگ دشمنان را با کسی که با فرار به خارج از کشور و استراحت در خانه ترجیح داده، فرق قائل نباشیم که جانبازان ما هر آن چه که در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و هر خدمتی که برای آنها انجام داده شود به هیچ عنوان کفاف زحمات آنها را نمی‌کند.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: حفظ کردن ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت تنها انتظاری است که آنها از ما دارند و بی‌مهری و نشناختن شأن جانباز و ارزش‌های دینی سبب دلخوری آنها است.

سید شنوا به پیشرفت مناسب احداث مجتمع توانبخشی در کنار آسایشگاه جانبازان و افتتاح فاز اول آن تا هفته دولت خبر داد و گفت: ما در کنار تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای جانبازان در صدد استخدام فرزندان آنها در دستگاه‌های مختلف و اختصاص 35 درصد ظرفیت اشتغال در دستگاه‌های دولتی به فرزندان شاهد و جانباز 50 درصد به بالا هستیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول