اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور هنری وزارت ارشاد:

نگاه به حوزه فرهنگ و هنر تخصصی شود

خبرگزاری فارس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر کس اجازه اظهارنظر در ارتباط با عرصه فرهنگ و هنر را به خود می‌دهد اما باید این نگرش را ایجاد کنیم که به حوزه فرهنگ و هنر به صورت تخصصی پرداخته شود.

نگاه به حوزه فرهنگ و هنر تخصصی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید شاه‌آبادی ظهر امروز در نشست مدیران مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور که در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی بین‌رشته‌ای "هنر، زبان و تکنولوژی" در هتل پردیسان مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به برپایی این همایش بین‌المللی اظهار داشت: نخستین همایش بین‌المللی بین‌رشته‌ای هنر، زبان و تکنولوزی فرصت مناسبی برای رفع کاستی‌ها است.  

وی افزود: این همایش سه روزه توانست دیدگاه‌های تازه‌ای را در مراکز فرهنگ، هنر، ادارات ارشاد استان‌ها و عرصه فرهنگ و هنر کشور ایجاد کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نگرش به دانشگاه‌های علمی کاربردی گفت: در نخستین نگرش، انسان برداشت عملی و فیزیکی از این مراکز دارد، اما واقعیت عرصه فرهنگ و هنر فراتر از این موضوعات بوده چرا که کارکرد و تاثیرگذاری این مراکز به نحوی در عرصه فرهنگ و هنر کشور بنیادی و زیرساختی است.

شاه‌آبادی ادامه داد: فضای حاکم بر کشور به گونه‌ای است که هر کس اجازه اظهارنظر در خصوص عرصه فرهنگ و هنر را به خود می‌دهد اما باید این نگرش را ایجاد کنیم که به حوزه فرهنگ و هنر به صورت تخصصی پرداخته شود.

وی اضافه کرد: اخیراً با نگرش تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فرهنگ و هنر به یک انسجام صحیح و اصولی رسیده‌ایم که باید در همین راستا اقدامات اساسی بیشتری برای پیشرفت هر چه بیشتر این مراکز انجام شود.

شاه‌آبادی تاکید کرد: امروز شاهدیم که عرصه‌های آموزشی در کشور دستخوش نگرش‌های غیر تخصصی فراوانی است که نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و منسجم دلیل اصلی این امر است، در حالی که باید توجه داشت آموزش هنر یکی از بحرانی‌ترین عرصه‌های کشور است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به مراکز فرهنگی و هنری را صرفاً آکادمیک و تربیتی ندانست و اظهار کرد: اثربخشی این عرصه نه تنها آکادمیک و تربیتی نیست بلکه بر تمام فرهنگ، هنر و مردم کشور که می‌خواهند ارتباط معنایی و فکری با هنر برقرار کنند، تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: به واقع امروز مراکز علمی کاربردی از تاثیرگذارترین نهادها در عرصه آموزشی کشور به شمار می‌روند و اکنون با وجود 10 هزار دانشجوی فرهنگ و هنر باید نگاهی نو و ثمربخش در این عرصه خلق کنیم.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول