اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر امسال در چهارمحال و بختیاری

جشن خودکفایی 3500 مددجوی کمیته امداد برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با مهرماه سال‌جاری جشن توانمندی و خودکفایی 3 هزار و 500 خانواده مددجوی این کمیته برگزار می‎شود.

جشن خودکفایی 3500 مددجوی کمیته امداد برگزار می‎شود

ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار موجود هفت درصد جمعیت این استان تحت حمایت کمیته است، در حالی که در سال 88 افزون بر 11 درصد تحت پوشش این سازمان بوده‌اند، این روند نشان‌دهنده کاهش تدریجی جمعیت تحت پوشش این کمیته است.

وی افزود: با توجه به دوران تحول کمیته امداد در سال 88 فرهنگ کار و تلاش جایگزین فرهنگ مستمری‌بگیری شد، بر همین اساس مهرماه سال‌جاری جشن توانمندی و خودکفایی 3 هزار و 500 خانواده مددجوی این کمیته برگزار می‎شود.

رستگار ادامه داد: در حال حاضر 67 هزار نفر در قالب 27 هزار خانوار تحت حمایت خدمات این کمیته قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد را یک اولویت مهم برای مناطق محروم این استان برشمرد و گفت: این کمیته نگاه ویژه‎ای به مناطق محروم دارد تا افراد تحت پوشش این کمیته در مناطق محروم از نظر اشتغال، معیشت و مسکن تأمین شوند.

وی با بیان اینکه مددجویان غالباً ساکن روستا هستند، افزود: رویکرد اشتغال این نهاد خوداشتغالی است، به طوری که 70 درصد اشتغال ایجاد شده از سوی این کمیته در زمینه کشاورزی و دامپروری است و 25 درصد نیز مشاغل خدماتی است که اغلب در شهرها ایجاد می‎شود.

رستگار از واگذاری 80 هکتار زمین به مددجویان شلمزار خبر داد و گفت: 80 هکتار زمین در شلمزار به 60 خانوار واگذار شده که به هر خانوار بیش از یک هکتار زمین تعلق می‌گیرد و به صورت تعاونی کشت می‎شود.

وی در ادامه به اعطای 2 هزار مترمربع زمین در بروجن به مددجویان اشاره و خاطرنشان کرد: این مقدار زمین در قالب یک مجتمع تجاری واگذار می‎شود، بر همین اساس پیش‌بینی می‎شود 35 تا 40 خانوار بتوانند از این مجتمع برای کار و تجارت استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول