اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت اسلامشهر خبر داد

اجرای رایگان طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مناطق محروم اسلامشهر

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: با فرا رسیدن زمان اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، این طرح در روستاهای اسلامشهر به صورت رایگان اجرا می‌شود.

اجرای رایگان طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مناطق محروم اسلامشهر

جمشید معتمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بیماری تنبلی چشم به دلایل مختلف از جمله شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است.

وی تصریح کرد: این بیماری‌ به صورتی است که در صورت تشخیص در دوران کودکی،‌ به راحتی قابل درمان و کنترل بوده و به همین دلیل طی سال‌های اخیر طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر ایران انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه طرح فوق در تابستان هر سال انجام می‌شود، گفت: در همین راستا طی تابستان سال جاری ما با مشارکت دستگاه‌های مرتبط مانند بهزیستی پایگاه‌هایی را برای اجرای این طرح اختصاص دادیم.

معتمد ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 پایگاه ثابت در مراکز بهداشت و درمان اسلامشهر برای اجرای این طرح آماده شده و والدین کودکان یک تا شش سال می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات این طرح به مراکز فوق در این شهرستان مراجعه کنند.

اعزام تیم‌های سیار به مناطق روستایی اسلامشهر برای اجرای این طرح

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح،‌ برخی مشوق‌ها را در نظر گرفتیم از جمله اینکه تیم‌های سیاری را طی تابستان سال جاری به مناطق روستایی اسلامشهر اعزام و در محل اقدامات لازم برای سنجش بینایی کودکان را انجام می‌دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر اعلام کرد: همچنین در مناطق محروم این شهرستان انجام معاینات تخصصی در راستای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم به صورت رایگان خواهد بود.

معتمد خطاب به خانواده‌هایی که دارای فرزند یک تا شش سال هستند، گفت: سنجش بینایی در افراد یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید از سنین خردسالی و کودکی انجام شود و به همین دلیل از این خانواده‌ها می‌خواهیم که در اجرای این طرح کوتاهی نکرده و از خدماتی که شبکه بهداشت اسلامشهر ارائه کرده، بهره‌مند شوند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان اسلامشهر تا پایان فصل تابستان در بیش از 60 پایگاه ثابت و سیار تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول