اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبر داد

وجود بیش از 1000 چشمه در شهرستان ایجرود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یک هزار چشمه و 186 قنات در شهرستان ایجرود وجود دارد.

وجود بیش از 1000 چشمه در شهرستان ایجرود

محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در مجموع یک هزار چشمه در شهرستان ایجرود وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از قنات‌های شهرستان ایجرود در سال گذشته مرمت و لایه‌روبی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 186 قنات در شهرستان ایجرود وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان ایجرود 9 درصد از مساحت استان زنجان را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: 20 درصد از اراضی آن زیر کشت کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود یک منطقه جلگه‌ای و کوهستانی است که مراتع متعدد و گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: میزان بارندگی در این شهرستان 242 میلی‌متر است که کمترین میزان بارندگی را در استان دارد.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه میزان مساحت اراضی زیر کشت آبی در شهرستان ایجرود 6هزار و 465 هکتار است، ادامه داد: 43 هزار و 481 هکتار از اراضی این شهرستان نیز زیر کشت دیمی است.

وی یادآور شد: در مجموع اراضی کشاورزی شهرستان ایجرود شش درصد از مجموع اراضی استان زنجان را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه حدود 8 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی در اطراف سد گلابر افزوده می‌شود، ادامه داد: در مجموع اراضی آبی شهرستان ایجرود به 18 هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند که در این صورت بیش از 30 درصد از اراضی کشاورزی استان به صورت آبی کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری برداشت 17 هزار تن محصولات باغی در شهرستان ایجرود پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع در سال جاری تولید 105 هزار تن محصول در این شهرستان برآورد شده است.

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه در شهرستان ایجرود 400 تن تولید محصولات آبزیان گزارش شده است، اضافه کرد: با وجود سد گلابر این میزان به 800 تن افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول