اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

تولید سالانه 125 هزار تن خرما در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان گفت: دشتستان با داشتن 4.5 میلیون اصله نخل، سالانه 125 هزار تن خرما تولید می‌کند.

تولید سالانه 125 هزار تن خرما در دشتستان

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده اهمیت کشاورزی بسیار زیاد است و باید توجه و دقت بیشتری در این عرصه مهم داشته باشیم.

این مسئول افزود: حمایت از تولیدکنندگان داخلی در عرصه کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های لازم در این عرصه از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری مدنظر قرار داده‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان خاطر نشان کرد: دشتستان دارای بیشترین سطح زیر کشت کشاورزی در بین شهرستان‌های استان بوشهر است و بیش از 70 درصد تولیدات کشاورزی را در اختیار دارد.

قیصری تصریح کرد: دشتستان در حوزه نخیلات و تولید خرما حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد و حدود 4.5 میلیون اصله نخل با مساحت حدود 30 هزار هکتار در دشتستان وجود دارد.

وی از تولید سالانه 125هزار تن خرما در دشتستان خبر داد و افزود: دشتستان در سطح کشور در بین تمام شهرستان‌ها از نظر تولید خرما در جایگاه نخست قرار دارد که باید نسبت به افزایش کیفیت محصول خرما اهتمام ورزیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از 125 هزار تن خرما برداشت شود.

این مسئول گفت: در بحث دامداری نیز به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و طرح‌های ارزشمندی در حوزه‌های پرواربندی، پرورش گاو شیری و زنبورداری در دشتستان فعال هستند.

قیصری یادآور شد: در حوزه کشاورزی برای ایجاد اشتغال پایدار اهتمام ویژه‌ای داریم و انتظار داریم امسال به تعهدات خود در اشتغال‌زایی عمل کنیم.

وی بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و با استفاده از امکانات و توانمندی‌های موجود برای رشد و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول