اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه:

26 درصد حوادث کهگیلویه را موتورسواران رقم می‌زنند

خبرگزاری فارس: رئیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه گفت: اکنون 26 درصد حوادث کهگیلویه را موتورسواران رقم می‌زنند.

26 درصد حوادث کهگیلویه را موتورسواران رقم می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، شهباز پورنگ صبح امروز در همایش حقوق شهروندی اظهار داشت: در ذهن مردم تجمع چند خودرو به معنی ترافیک است، در صورتی که ترافیک به معنی رفت و آمد است.

وی به تعریف پیاده‌رو پرداخت و گفت: پیاده‌رو معبری است در مجاورت خیابان و خیابان معبری است که سواره‌رو در آن رفت و آمد می‌کند، اما متأسفانه این دو در فرهنگ ما ادغام شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: پیاده‌رو اکنون به عنوان محل کسب و کار تجارتی، انباشته شدن زباله‌ها، ریختن مصالح ساختمانی و محل جوشکاری استفاده می‌شود.

پورنگ با بیان اینکه در این زمینه باید آسیب‌شناسی شود، گفت: باید آسیب‌هایی را که می‌بینیم تذکر دهیم و این آسیب‌ها را به گردن مسئولین نیندازیم چرا که این خود به نوعی تجاوز به حقوق شهروندی است.

معاون راهنمایی و رانندگی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه زیبایی شهر از دست رفته و از پیاده‌رو به عنوان سایبان استفاده می‌شود، ابراز داشت: بحث ترافیک و رانندگی بحث خاص در رابطه با عمل فردی نیست بلکه بازخورد اجتماعی دارد، بنابراین می‌طلبد سازمان‌های ذی‌ربط در موارد مذکور در جابجایی برخی خیابان‌ها اقدام کنند.

پورنگ تصریح کرد: قانون باید از ابتدایی تا دانشگاه نهادینه شود چرا که بعضی از شهروندان بیمه را بهانه قرار می‌دهند که این جای تاسف و تأثر دارد.

این مسئول با بیان اینکه حدود 300 یا 400 نقطه هندسی مشکل‌دار وجود دارد، عنوان داشت: در شهرستان پیگیر حقوق شهروندی خواهیم بود و از مردم می‌خواهیم در رابطه با مسائل تخلفات و مشکلات ترافیکی با راهنمایی و رانندگی همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید به سمت و سوی خرد عمومی بروند، تاکید کرد: کارها باید آن طور پیش برود که رضایت عامه مردم است و نباید فقط یک شخص را در نظر بگیریم.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کهگیلویه متذکر شد: جرایم برای پلیس هدف نیست بلکه به عنوان اهرم بازدارنده از آن استفاده می‌شود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود که پلیس با کسی خصومت ندارد و اعمال قانون می‌کند.

پورنگ با بیان اینکه ابزار جلوگیری از مرگ در اختیار ما هست اما استفاده نمی‌شود، گفت: 26 درصد حوادث در شهرستان را موتورسواران می‌آفرینند.

این مسئول با اشاره به اینکه در اردیبهشت 42 درصد کاهش تخلفات و 70 درصد افزایش تصادف داشتیم، خاطرنشان کرد: 30 درصد از جرایم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری، 30 درصد به حساب اداره راه و ترابری و 20 درصد به حساب صندوق بیمه برای کسانی که تصادف کرده‌اند، می‌رود.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول