اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

کمک بلاعوض به خانه‌های آسیب‌دیده سیل گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از کمک بلاعوض 500 میلیون تومانی به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل اخیر در این استان خبر داد.

کمک بلاعوض به خانه‌های آسیب‌دیده سیل گیلان

مهدی سعادتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده در مورد سیل اخیر گیلان اظهار داشت: اقدام‌های تثبیت، مهار و خدمات عمومی از ساعت‌های اولیه سیل با محوریت ستاد مدیریت بحران استان در رودسر آغاز شد.

وی ادامه داد: بسیاری از جاده‌های روستایی مناطق سیل‌زده بازگشایی شده و آبرسانی به 55 روستا از 85 روستای آسیب‌دیده از سیل آغاز شده است.

سعادتی با بیان اینکه گاز دو روستای مناطق سیل‌زده گیلان قطع است، تصریح کرد: گاز بقیه مناطق وصل شده است.

استاندار گیلان به انتقال ساکنان واحدهای مسکونی صد درصد تخریب شده، اشاره کرد و افزود: سیل اخیر 60 میلیارد تومان به مناطق مختلف استان آسیب وارد کرده و پیگیری‌ها از طرف وزیر کشور و ستاد حوادث غیرمترقبه با معاون راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس جمهور برای اختصاص اعتبارات در حال انجام است.

این مسئول از اختصاص 6 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای سیل اخیر گیلان خبر داد و ابراز داشت: تعداد 150 دستگاه ماشین‌آلات سنگین اکنون در منطقه در حال فعالیت هستند.

سعادتی با اشاره به اینکه آرامش خوبی در منطقه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: حجم خسارت‌های وارد شده بسیار گسترده است و پل‌های بسیاری تخریب شده و به جاده‌های اصلی آسیب وارد شده است.

استاندار گیلان یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان را دچار آسیب از سیل اخیر عنوان کرد و گفت: خسارت‌دیدگان سیل از محل مصوبات کارگروه کشاورزی استان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: 500 میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل اخیر گیلان پرداخت می‌شود.

این مسئول شهرستان‌های رودسر، لنگرود، املش، سیاهکل و فومن را جزو مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر دانست و اذعان داشت: امکانات دولتی، محلی و بخش خصوصی برای برطرف کردن مشکلات در اختیار مسئولان قرار گرفته و مشکلات با زمان‌بندی مشخص پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول