اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

5 درصد از اراضی رودبار آبیاری نوین می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: در حال حاضر میزان پنج درصد از 77 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان رودبار با روش‌های نوین آبیاری می‌شوند.

5 درصد از اراضی رودبار آبیاری نوین می‌شوند
محمدعلی سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: این شهرستان دارای 117 هزار هکتار اراضی کشاورزی «باغی زراعی» است.
وی افزود: تا سال 84 به دلیل عملکرد پایین آبیاری سنتی، تنها 55 هزار هکتار زیر کشت بوده است.
سیفی تصریح کرد: با آغاز برنامه توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، سطح زیر کشت به 77 هزار هکتار و عملکرد آبیاری به بیش از 70 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر میزان پنج درصد از 77 هزار هکتار اراضی کشاورزی با روش‌های نوین آبیاری می‌شود.
سیفی گفت: توسعه این روش‌ها در چند سال اخیر روندی رو به رشد داشته است، به گونه‌ای که در سال 89، یک‌هزار و 3 هکتار از اراضی با اعتبارات مربوط به خشکسالی تحویل موقت شده است.
وی با اشاره به تحویل 930 هکتار  موقت تا آذر ماه جاری عنوان کرد: همچنین یک‌هزار و 46 هکتار طرح آبیاری تحت فشار «قطره‌ای، تیپ و بارانی» در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک‌هزار و 700 هکتار تحویل موقت شود.
سیفی خاطرنشان کرد: این روند با سرعتی روزافزون در حال پیشرفت است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.
وی اذعان کرد: با ترویج روش‌های نوین آبیاری از سوی جهاد کشاورزی رودبار، کارشناسان آب و خاک و سایر کارشناسان این اداره، آگاهی کشاورزان منطقه از مزایای روش‌های آبیاری تحت فشار افزایش یافته است.
سیفی گفت: زیر کشت بردن سطح بیشتری از زمین با میزان آب موجود و برداشت محصول بیشتر از جمله مزایای این طرح است که استقبال خوبی از اجرای این سیستم‌‌ها به عمل آورده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار اظهار داشت: کمبود اعتبارات مربوط برای اجرای حداقل 6 هزار هکتار طرح متقاضیان و همچنین کمبود پیمانکار برای اجرای طرح‌های مذکور از جمله مشکلات موجود این شهرستان است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول