اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

آبیاری نوین 60 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا پایان امسال آبیاری 60 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان باید با آبیاری نوین انجام شود.

آبیاری نوین 60 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روش آبیاری نوین برای ارتقای بهره‌وری آب در زمین‌های کشاورزی استان فارس انجام شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده نیز در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار می‌گیرد.
خرد ادامه داد: در این راستا برای حمایت از کشاورزان  85 درصد هزینه آبیاری نوین را به صورت یارانه‌ای می‌پردازیم و تاکنون نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری در این زمینه دست یافته‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های جهاد کشاورزی فارس در زمینه حفظ خاک اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز با انجام طرح‌های مختلف پیشگیرانه اجازه آتش زدن بقایای گیاهی را به کشاورزان نداده‌ایم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه بیان داشت: طوری در این بخش برنامه‌ریزی انجام شد که امروز کشاورزان بقایای گیاهی را با روش‌هایی مناسب به کود عالی تبدیل می‌کنند.
خرد گفت: فارسی‌ها 10 درصد تولیدات کشاورزی و 10 درصد غذای کل کشور را تولید می‌کنند به طوری که 21 درصد مردم ایران در این بخش فعالند اما در فارس 28 درصد جمعیت کشاورزند و دو میلیون 760 هزار تن تولیدات باغی داریم.
وی ادامه داد: با امور زیربنایی توانسته‌ایم 183 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان را تسطیح لیزری و همین میزان را به سیستم آبیاری نوین مجهز کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین گفت: در فارس حدود پنج میلیون تن از محصولات تولیدی در بخش صنایع غذایی مصرف و پنج میلیون تن دیگر خام عرضه می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول