اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان:

26 کشته در حوادث رانندگی هرمزگان طی چهار ماه اخیر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان گفت: حوادث رانندگی در چهار ماه اخیر 26کشته و 654 مجروح به همراه داشته است.

26 کشته در حوادث رانندگی هرمزگان طی چهار ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تیمور سپهوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در بخش حوادث منجر به فوت، آمار امسال با مدت مشابه سال گذشته برابری دارد اما در بخش جرحی شاهد کاهش 12درصدی هستیم.

وی تصریح کرد: مجموع کل تصادفات استان در این مدت 861 فقره بوده است که نسبت به مدت مشابه 19 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با بیان اینکه تعداد جریمه‌های صادره به نسبت سال گذشته با کاهش 22 درصدی همراه است، افزود: اجرای قانون جدید، تلاش بی وقفه پلیس و تعامل خوب شهروندان زمینه کاهش وقوع تخلفات رانندگی را فراهم کرده است.

سپهوند 39 درصد از تصادفات منجر به فوت را ناشی از تصادف جلو و عقب، 19 درصد به علت عدم رعایت حق تقدم و 23درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور هرمزگان همچنین از صدور 19 هزار و 849 جلد انواع گواهینامه در این مدت خبر داد و بیان داشت: در حوزه شماره‌گذاری نیز 9 هزار و 539 مورد انواع خدمات به متقاضیان ارائه شده است.

سپهوند میزان اعمال قانون در تخلف عدم رعایت حقوق عابر پیاده یک‌هزار و 630 فقره، کلاه ایمنی 4 هزار و 136 فقره و تلفن همراه بیش از 5 هزار مورد اعلام کرد و گفت: موتور سیکلت همچنان به عنوان خطرناک‌ترین و پرحادثه‌ترین وسیله نقلیه است که بیشترین آمار تصادف و مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان از اصلاح هندسی معابر و خیابان‌ها، تقویت گشت‌های نظارتی، آموزش‌های همگانی و تعامل شهروندان به عنوان اقدامات موثری نام برد که در وقوع حوادث رانندگی موثر بوده‌اند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول