اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل سینمای جوان:

موضوع غیر اخلاقی در سینمای جوان ندیده‌ام / سینمای جوان نجیب است

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل و جشنواره‌های سینمای جوان کشور گفت: در مدت چندین سالی که با سینمای جوان کار می‌کنم موضوع غیر اخلاقی در آن ندیده‌ام و آن را سینمای نجیبی می‌دانم.

موضوع غیر اخلاقی در سینمای جوان ندیده‌ام / سینمای جوان نجیب است

مژگان زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در سال 91 تعداد سه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را تدارک دیده‌ایم که نخستین آن در لرستان برگزار شد و دومین آن را در این استان در حال برگزاری داریم و دوره بعدی آن نیز در زاهدان برگزار می‌شود.

معاون امور بین‌الملل سینمای جوان ابراز داشت: امسال به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم در این زمینه بیش از سه جشنواره منطقه‌ای برگزار کنیم چرا که ترافیک کاری شلوغی اکنون در سینمای جوان کشور وجود دارد.

زرگر از جشنواره فیلم‌اولی‌ها، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره ملی عکس ایران و جشنواره نیاز و نیایش به عنوان برنامه‌هایی یاد کرد که در سال 91 در تقویم اجرایی سینمای جوان گنجانده شده است.

وی به توجه مدیران ارشاد به سینمای جوان اشاره کرد و گفت: در این دوره سینمای جوان به طور کامل معرفی شد و مدیران ارشاد به طور متناوب با مسئولان این سینما و هیئت مدیره سینمای جوان نشست تخصصی برگزار کرده و در پی رفع مشکلات هستند.

این مسئول در سینمای جوان کشور به پررنگ دیده شدن ساختار این انجمن اشاره و اضافه کرد: تجهیز دفاتر ما و برگزاری دوره‌های مختلف برای بچه‌های سینمای جوان نشان از توجه و دید متفاوت ارشاد به سینمای جوان در این مقطع دارد.

زرگر به توجه روزافزون دولت به زیرساخت‌های سینمای ملی اشاره کرد و افزود: همه می‌دانیم که این بچه‌ها یک روز به بدنه سینمای کشور خواهند پیوست و بدنه ساختاری صدا و سیما را شکل خواهند داد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که موضوعات اخلاقی و شئون اسلامی تا چه اندازه در سینمای جوان لحاظ می‌شود و آیا حرف و حدیث‌هایی که در مورد سینمای حرفه‌ای در زمینه مشکلات اخلاقی وجود دارد در این‌جا نیز شایع شده، گفت: سینمای جوان ما سینمای نجیبی است و در این 25 سالی که در بدنه این سینما هستم به چنین موضوعی نرسیده‌ام.

زرگر افزود: اهالی سینما به واسطه نوع کار و قرار داشتن در جلوی دوربین بیش از همه در معرض حرف و شائبه هستند ولی باید گفت خوبی و بدی در هر قشری وجود دارد که سینما نیز از آن مستثنی نبوده است.

این مسئول به حاشیه‌هایی که برای یک خانم خانه‌دار هم ممکن است وجود داشته باشد، اشاره کرد و ابراز داشت: به نظر من آقایان و خانم‌های شریف زیادی در سینما وجود دارند که می‌توانند برای هر قشری الگو باشند.

معاون امور بین‌الملل و جشنواره‌های سینمای جوان کشور گفت: اکنون مشکل بزرگ سینمای جوان حلقه مفقوده نمایش و اکران است که صدا و سیما در یک حرکت خوب برای نمایش این فیلم‌ها گام بلندی برداشته است. 

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول