اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد

فعالیت 2 میلیون جوان در مساجد کشور

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از فعالیت 2 میلیون نفر جوان و نوجوان در مساجد کشور خبر داد.

فعالیت 2 میلیون جوان در مساجد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی عصر امروز در همایش بزرگ علما، روحانیون و طلاب گیلان در مصلای امام خمینی (ره) اظهار کرد: اجتماع علما و روحانیون دشمن‌شکن و مورد توجه است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را رسالت علمای دین عنوان کرد و افزود: افرادی که در این راستا حرکت می‌کنند مورد توجه خداوند هستند.

ارباب سلیمانی با تاکید بر توجه بیشتر به قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان بیان کرد: محوریت شب قدر با قرآن است و مسلمانان مامور به تدبر در قرآن هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسترسازی حافظان قرآن را بر عهده روحانیون دانست و خاطرنشان کرد: موضوع حفظ قرآن مورد تاکید مقام معظم رهبری است و 10 میلیون نفر حافظ قرآن باید در کشور تربیت شوند.

وی با بیان اینکه مسلمان باید وظیفه خود را نسبت به قرآن ادا کنند، تصریح کرد: فرصت‌ها کوتاه است و در ماه مبارک رمضان باید اهتمام ویژه‌ای به قرآن داشته باشیم.

ارباب سلیمانی خواستار احیای قرآن در تمام ابعاد شد و بیان کرد: توجه به تفسیر قرآن و عمل به آن مطرح است.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه برای موفقیت در تهاجم فرهنگی دشمن باید از قرآن کمک گرفت، اذعان کرد: تبلیغ به دو شیوه عمومی و خصوصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کنار تبلیغ عمومی در ماه مبارک رمضان باید تبلیغ خصوصی انجام شود زیرا تاثیری که دیدارها و گفت‌وگوهای خصوصی دارد، در دیدارهای عمومی وجود ندارد.

ارباب سلیمانی توجه به امر تبلیغ و مسائل عاطفی را مهم عنوان کرد و یادآور شد: جایگاه مساجد ویژه است و این موضوع باید به مخاطب منتقل شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تبیین اهمیت مساجد برای مردم تاکید کرد و افزود: توجه به جوانان در مساجد باید جدی گرفته شود.

وی از فعالیت 13 هزار و 400 کانون فرهنگی در مساجد کشور خبر داد و تصریح کرد: تعداد 2 میلیون نفر نوجوان و جوان به مساجد کشور متصل هستند.

ارباب سلیمانی فعالیت‌ها در مساجد را روبه گسترش دانست و اظهار کرد: مساجد زادگاه انقلاب اسلامی هستند و باید به جایگاه اصلی خود برگردند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول