اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس:

مساجد شیراز برای دریافت اقلام تنظیفی فراخوانده شدند

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: هیئت امنای مساجد شیراز برای دریافت اقلام تنظیفی به این اداره کل مراجعه کنند.

مساجد شیراز برای دریافت اقلام تنظیفی فراخوانده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین کریمی بعد از ظهر امروز در آستانه ماه مبارک رمضان و دهه غبارروبی و نکوداشت مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در یک نشست خبری که در این اداره کل برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تمام هیئت امنای مساجد شیراز دعوت می‌شود تا با ارائه درخواست کتبی از امروز برای دریافت اقلام تنظیفی به اداره کل تبلیغات اسلامی فارس مراجعه کنند.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی در دهه غبارروبی مساجد بیان کرد: غبارروبی 4 هزار مسجد استان فارس، توزیع اقلام غبارروبی و عطرافشانی در بین مساجد شهرستان شیراز، چاپ بنر و پوستر پیرامون غبارروبی مساجد، برگزاری جلسات دعا، قرآن و احکام در مساجد، برپایی حلقه‌های قرآنی در مساجد، برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ، برنامه‌های مشاوره‌ای در زمینه‌های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و مذهبی و اعزام روحانیون به مساجد و روستاهای محروم از جمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

وی با بیان اینکه به برکت عبادت و بندگی و نماز فضای مساجد نورانی و عطرآگین می‌شود، گفت: مسجد دارای حریم الهی و ارزشی است به همین خاطر جایگاه و فضای مسجد باید پر از محبت و ایمان به خدا باشد.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس مسجد را مکانی برای سجده و عروج به درجات عالی انسانی دانست و افزود: جایگاه مساجد در جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم بلکه بی‌بدیل است و در طول تاریخ هیچ نظیر و جایگزینی در نظام خلقت برای این مکان مقدس وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مسجد با پیشینه‌ای که در فرهنگ  اسلامی دارد گزاره‌ای نوپیدا نیست و قرآن کریم به روشنی سیر در مساجد را ستوده است و بر همین اساس مسلمانان بیشتر از دیگر ملت‌ها بدان روی آورده‌اند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد بهترین مکان برای خودسازی و رهایی از اندیشه‌های باطل است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول