اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

ارسال 2500 اثر از سراسر کشور به جشنواره ملی ‌مهارت‌آموزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بیش از 2 هزار و 500 اثر از سراسر کشور در نخستین دوره جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی کشور دریافت شده که فراتر از آثار هنرجویی و هنر‌آموزی است.

ارسال 2500 اثر از سراسر کشور به جشنواره ملی ‌مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی دوشنبه‌ شب در حاشیه آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تنها شعری که بر سردر سازمان ملل حک شده از سعدی شیراز است که این امر نشان از بی‌بدیل و بی‌نظیر بودن شیراز در عرصه فرهنگ، هنر و تمدن دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه شیراز شهر نخست شعر جهان است، ابراز داشت: شیراز به واسطه داشتن شاعران توانمند، نخستین شهر شعر جهان است.

وی گفت:  اگر برخی اعتقاد دارند که شیراز  شهر دوم شعر جهان است، باید گفت این شهر در شعر به‌ یقین سرآمد تمام شهرهای دنیا است و تنها شهری محسوب می‌شود که شعر شاعر آن بر سردر سازمان ملل زده شده است.

وی برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی در کشور را بهترین مسیر برای حرکت به سمت حرفه‌ای شدن دانست و اضافه کرد: برگزاری این جشنواره گامی بلند برای رسیدن به یک هنر حرفه‌ای و مبتنی بر اصول هنر ایرانی و اسلامی است.

عالیشوندی افزود: همچنین در این جشنواره باید نقش ویژه‌ای برای معلمان و هنرآموزانی که با تربیت این‌گونه هنرجویان در بالندگی این جشنواره نقش بسزایی ایفا کردند، قایل شد و نگاه ویژه دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به این جشنواره ستود.

عالیشوندی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ابراز داشت: دریافت بیش از 2 هزار و 500 اثر از سراسر کشور در نخستین دوره این جشنواره دارای اهمیت ویژه است و باید دانست آثاری که به جشنواره رسیده فراتر از آثار هنرجویی و هنر‌آموزی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد فضا برای حرفه‌ای شدن در حوزه هنر تصریح کرد: به طور یقین تا سال‌های سال هر چه بخواهیم صادر کنیم، بحث هنر و فرهنگ در صدر آن‌ها است و بنابراین باید فضایی برای حرفه‌ای شدن ایجاد شود.

به گزارش فارس، در پایان اختتامیه نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی کشور، 20 نفر دارای رتبه‌های برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول