اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف یک سال گذشته صورت گرفت

خروج 130 تن فرآورده دامی آلوده استان مرکزی از چرخه مصرف

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از خروج 130 تن فرآورده دامی آلوده از چرخه مصرف ظرف یک سال گذشته خبر داد.

خروج 130 تن فرآورده دامی آلوده استان مرکزی از چرخه مصرف

سید سعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بازرسان اداره کل دامپزشکی در راستای وظایف خود مبنی بر نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی 71 هزار و 500 مورد بازرسی از این مراکز انجام دادند.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها 550 واحد به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 130 تن فرآورده‌های آلوده از چرخه مصرف خارج شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به وضعیت کندوی زنبور عسل در استان گفت: در حال حاضر 60 هزار کندوی زنبور عسل در استان وجود دارد که از این تعداد 26 هزار کندو تحت نظارت سازمان دامپزشکی است.

حسینی افزود: طی یک سال اخیر 600 مورد بازدید از این کندوها به عمل آمده است که به منظور شناسایی بیماری‌های زنبور 5 هزار و 500 مورد نمونه‌برداری شده است.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین 143 هزار دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان ذبح شده است که با کشتار این تعداد دام 7 هزار و 700 تن گوشت تولید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور را نیز 17 میلیون و 600 قطعه عنوان کرد و بیان داشت: 53 هزار قطعه طیور به دلیل غیر قابل مصرف بودن از چرخه مصرف خارج شده‌اند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول