اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بیمه‌ای تامین اجتماعی مازندران:

3900 زن خانه‌دار مازندرانی از تامین اجتماعی خدمات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون امور بیمه‌ای تامین اجتماعی مازندران تعداد زنان خانه‌دار بیمه شده در این صندوق را 3 هزار و 899 نفر در سطح استان مازندران اعلام کرد.

3900 زن خانه‌دار مازندرانی از تامین اجتماعی خدمات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن فلاح بعدازظهر امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران مقوله تامین اجتماعی را به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های پیشرفت جامعه معرفی کرد و گفت: رابطه نزدیک با اصل کرامت انسانی و شکوفایی در این مبحث به خوبی گنجانده شده که باعث شکوفایی، خودباوری، کوشش و عزت نفس انسان‌ها می‌شود.

وی بیان استقلال و آزادگی انسان‌ها در متون دینی و آموزه‌های آن را از نشانه‌های بارز توجه به مقوله بیمه دانست و افزود: بیمه جزء نیازهای ضروری بشر به شمار می‌رود که در گذر زمان با نمودهای مختلفی استفاده شده و پیشینه تامین اجتماعی در فرهنگ و تمدن مردم ایران به عنوان یک سند تاریخی مطرح و بیانگر هویت ملی و ارزش‌های دینی این ملت بزرگ است که تحولات آن نیز متناسب با نیاز بشر و حقوق ملت تامین شده است.

فلاح ابراز داشت: اصول و مبانی بیمه‌گری صندوق تامین اجتماعی به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی و اهداف کلان نظام اقتصادی کشور همسویی کامل وجود دارد و به عبارتی دیگر فعالیت‌های تولیدی و صنعتی موجب افزایش جمعیت زیر پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان می‌شود و از سویی دیگر پوشش بیمه‌ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر، ایجاد امنیت روحی و سلامت جسمی و در نهایت به ارتقای بهره‌وری نیروی کار منجر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ نیروی انسانی صندوق تامین اجتماعی در راستای جلب اعتماد و رضایت‌مندی شرکای اجتماعی خود اقدامات ارزشمندی نظیر تاکید بر مشتری‌مداری، پاسخگویی و اعتماد به مردم، نگرش مثبت به بیمه‌شدگان، تکریم ارباب رجوع، شفاف‌سازی ضوابط و قوانین و تسریع در خدمات‌رسانی انجام داده است.

فلاح با اشاره به تاثیر بیمه تامین اجتماعی در فرایند زندگی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین را در زمینه توسعه تامین اجتماعی مطابق اصل 29 همین قانون تعریف کرده است. با کمی تامل در انسجام و یکپارچگی این مجموعه به سادگی می‌توان دریافت که حفظ و تقویت حوزه تامین اجتماعی در گرو اجرای تمام و کمال همه‌جانبه قوانین وضع شده در این حوزه است.

معاون امور بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی مازندران، صندوق بیمه تامین اجتماعی را مجموعه‌ای از انواع حمایت‌های اجتماعی در قالب حمایت‌های کوتاه و بلندمدت با بیش از 16 نوع حمایت برای جامعه هدف دانست و بیان داشت: این صندوق با رعایت اصل سه‌جانبه‌گری و تعامل با شرکای اجتماعی خود سعی در تامین رفاه هرچه بیشتر بیمه‌شدگان خود دارد.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی، وظیفه حساس و سرنوشت‌ساز خدمتگزاران و مجریان قانون تامین اجتماعی را در این مقطع از تاریخ کشورمان تعیین‌کننده سرنوشت فردای این صندوق قلمداد کرد و گفت:‌ در حال حاضر صندوق تامین اجتماعی استان مازندران بیش از 50 درصد از جمعیت استان را در پوشش انواع حمایت‌های بیمه‌ای خود قرار داده و بر اساس آخرین اطلاعات تعداد بیمه‌شدگان اصلی و افراد تحت تکفل آنها یک میلیون و 371 نفر، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنها حدود 190 هزار نفر، کارگاه‌های زیر پوشش این بیمه، 134 هزار و 700 نفر است.

این مسئول یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های صندوق بیمه‌گر را ضریب وابستگی نسبت بیمه شده به مستمری بگیران دانست و گفت: این نسبت بر اساس آمارهای موجود در استان مازندران 1.6 است.

فلاح تعداد زنان خانه‌دار بیمه شده در این صندوق را 3 هزار و 899 نفر در سطح استان اعلام کرد و افزود: برای اینکه بیمه‌شدگان غرب مازندران دسترسی آسان‌تر به شعب بیمه تامین اجتماعی داشته باشند شعبه اقماری بیمه تامین اجتماعی در هفته گذشته در شهر نشتارود افتتاح شد.

وی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی را یک‌هزار و 567 نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی را یک‌هزار و 197 نفر، مددجویان بیمه شده کمیته امداد را یک‌هزار و 114 نفر و مددجویان بیمه شده بهزیستی را 478 نفر در سطح استان مازندران اعلام کرد و متذکر شد: گروه‌های جدیدی که در سال‌های اخیر در قالب طرح توسعه پوشش بیمه‌ای جذب بیمه تامین اجتماعی شده اند شامل زنان خانه‌دار، رانندگان، قالیبافان خانگی، باربران، کارگران ساختمانی، اعضای سازمان نظام پزشکی، طلاب و روحانیت، مداحان اهل بیت(ع)، رزمندگان و بسیجیان فعال، خادمان ثابت مساجد، مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، مربیان مهدهای کودک، کارکنان مراکز نگهداری و توان بخشی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، شاغلان صنایع دستی، کارفرمایان صنفی کم درآمد، هنرمندان و نویسندگان هستند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول