اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صندوق بیمه تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد

افزایش 1.6 درصدی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل صندوق بیمه تامین اجتماعی هرمزگان از افزایش 1.6 درصدی جمعیت زیرپوشش این سازمان طی امسال در هرمزگان خبر داد.

افزایش 1.6 درصدی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاضل حیدری بلوکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی در حوزه تامین اجتماعی عدم اطلاع جامعه از قوانین بیمه‌ای است، اظهار داشت: گسترش فرهنگ بیمه‌ای نیازمند کار و فرهنگ‌سازی بیشتر در این عرصه است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه فعالیت‌های گوناگونی دارد، ادامه داد: از رسانه‌ها و بخش‌های مربوطه انتظار می‌رود ضمن مطلع‌سازی هر چه بیشتر کارفرمایان و بیمه شوندگان از قوانین، موجبات تسهیل هر چه بیشتر امور در این بخش را فراهم آورند.

مدیرکل صندوق بیمه تامین اجتماعی هرمزگان همچنین از اطلاع نداشتن بسیاری از بیمه شوندگان از عواقب سوء عدم پوشش بیمه‌ای به عنوان یکی از چالش‌های حوزه بیمه یاد کرد و افزود: بحث ضریب پشتیبان در صنعت بیمه بحثی است که می‌تواند بقا و ورشکستگی بیمه‌گر را رقم بزند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب پشتیبان بیمه تامین اجتماعی در هرمزگان از سرانه کشوری بالاتر است، اضافه کرد: پرداخت به موقع حق بیمه نیز از دیگر اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بلوکی با بیان اینکه در حال حاضر 15 شعبه اصلی و چهار شعبه اقماری امور مربوطه به سازمان تامین اجتماعی را در استان انجام داده و به ارائه خدمت مشغولند، از بهره‌برداری از دو شعبه اقماری در لیردف و بشاگرد در ماه‌های آینده خبر داد.

وی با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی در بندرعباس، از وجود دو کارگزاری بیمه که اداره آن به بخش خصوصی واگذار شده است، خبر داد.

حیدری بلوکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر 720 هزار نفر زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هرمزگان قرار دارند، گفت: از این تعداد، 678 هزار و 219 نفر بیمه شده اصلی و تبعی و 42 هزار و 301 نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی هستند.

به گفته وی، تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی در سال 90 نسبت به سال 89 به ترتیب دارای رشد دو و سه درصدی است.

مدیر‌کل صندوق بیمه تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه مجموع تعداد بیمه شدگان 1.6 درصد در سال 90 نسبت به سال 89 رشد یافته است، گفت: در حال حاضر 45 درصد از کل جمعیت هرمزگان زیر‌پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

حیدری بلوکی اضافه کرد: همچنین بیمه شدگان اصلی از 19 گروه بیمه‌ای مختلف تشکیل شده است که بیمه شدگان اجباری 90 درصد از کل بیمه‌شدگان اصلی در استان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تعداد بیمه شدگان حادثه ناشی از کار در سال گذشته نیز برابر با 252 نفر است که نسبت به مدت مشابه 22 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته حیدری بلوکی، از تعداد 252 نفر حادثه‌دیده ناشی از کار در سال گذشته، صفر مورد منجر به فوت، دو نفر از کارافتاده کلی، یک نفر از کارافتاده جزیی، 25 نفر نقص عضو و 224 نفر بهبود یافته است.

وی همچنین از افزایش 10 درصدی صدور دفترچه‌های بیمه صادر شده در سال گذشته نسبت به سال 89 خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد دفترچه‌های صادر شده در استان به حدود 392 هزار جلد رسیده است.

حیدری بلوکی از افزایش 14 درصدی هزینه‌های کوتاه‌مدت سازمان تامین اجتماعی طی سال 90 نسبت به سال 89 خبر داد و گفت: در سال 90 هزینه‌ها در این بخش به 99 هزار و 724 میلیون رسیده است.

مدیر‌کل صندوق بیمه تامین اجتماعی هرمزگان گفت: هزینه‌های بلند‌مدت سازمان نیز در سال 90 به بیش از 992 هزار و 982 میلیون ریال رسیده که مجموع هزینه در این بخش و بخش کوتاه مدت در سال مذکور برابر با 109 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول