اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تویسرکان

نخستین مانور امداد و نجات زلزله روستایی برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین مانور بزرگ امداد و نجات زلزله روستایی جمعیت هلال احمر در روستای درواز تویسرکان برگزار شد.

نخستین مانور امداد و نجات زلزله روستایی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر امروز مانور بزرگ امداد و نجات زلزله روستایی در روستای درواز شهرستان تویسرکان از بخش مرکزی با حضور معاون عمرانی استاندار خسرو سامری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان امر انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 100 نفر از امدادگران خواهر و برادر فعال و کاردان جمعیت هلال احمر شهرستان در این مانور حضور دارند.

جلال نانکلی اضافه کرد: نخستین مانور امداد و نجات روستایی با حضور 200 نفر از امدادگران و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اجرا شد.

وی افزود: مانور امداد و نجات روستایی در قالب تیم جستجو و نجات، گروه توانا(خواهران)، گروه کوهستان، امداد جاده‌ای، پیشرو، گروه ارزیابی انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان هدف از عملیاتی شدن این مانور را افزایش توان و آمادگی نیروهای امدادی شهرستان عنوان و بیان داشت: این مانور با هدف سنجش میزان آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی در صحنه حوادث، کاهش زمان رسیدن به محل حادثه و نجات مصدومان و آسیب‌دیدگان حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن و به حداقل رساندن مدت زمان حضور نیروهای امدادی نجات جاده‌ای برگزار شد.

نانکلی تصریح کرد: در مانور زلزله صحنه‌ها به گونه‌ای طراحی شد که یک زلزله به طور واقعی در روستای درواز بخش مرکزی شهرستان به صورت فرضی رخ داد به صورتی که چندین کشته، مجروح و مصدوم برجای گذاشته و ده‌ها نفر نیز زیر آوار مانده و بی‌خانمان شده‌اند.

وی در ادامه در خصوص روند عملیات مانور امداد و نجات زلزله در روستای درواز گفت: کار جستجو، نجات، ارزیابی منطقه، حمل و تریاژ مصدومان توسط جمعیت هلال احمر انجام و کار انتقال مصدومان به بیمارستان صحرایی توسط اورژانس و شبکه بهداشت و درمان در روستای درواز انجام پذیرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان به حضور به موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های آب، برق، گاز، مخابرات و اداره راه و ترابری با حضور در روستای حادثه‌دیده، نسبت به ترمیم خرابی‌ها، شبکه‌های صدمه‌دیده و بازگشایی راه‌های مواصلاتی، تخریب و خاکبرداری خانه‌های تخریب شده اقدام کردند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی و سپاه نیز وظیفه برقراری امنیت منطقه، سازمان آتش‌نشانی مهار آتش و اطفای حریق و سایر ادارات نیز به تناسب نیاز فعالیت‌های خود را به نحو احسن انجام دادند.

نانکلی بیان داشت: در این حادثه برای شناسایی افرادی که زیر آوار مانده بودند، از سگ‌های زنده‌یاب استفاده و منطقه نیز پس از انجام مأموریت‌های لازم پاکسازی و سم‌پاشی شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمرین و انجام عملیات‌های اجرایی حوادث در قالب مانورهای فرضی در کاهش خسارت‌های جانی و مالی دارای اهمیت ویژه‌ای است افزود: کسب استانداردها در انجام انواع مانورها نیازمند به‌کارگیری و استفاده از نیروهای تخصصی و وسایل و امکانات امداد و نجات مجهز است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول