اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 18ماه آینده انجام می‌شود

بهره‌برداری از 2 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و بین‌شهری در یزد

خبرگزاری فارس: ظرف 18 ماه آینده دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و بین‌شهری در استان یزد و در محدوده شهرستان اردکان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از 2 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و بین‌شهری در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، صبح امروز مراسم کلنگ‌زنی پایگاه نجات بین شهری شهید احمدی روشن واقع در محور خرانق ساغند و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سیاهکوه واقع در محور اردکان ـ چوپانان با حضور مدیرکل جمعیت هلال احمر استان و مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استان و فرماندار اردکان برگزار شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم کلنگ‌زنی پایگاه نجات بین شهری شهید احمدی روشن در خرانق اردکان گفت: برای احداث و تجهیز هرکدام از این دو پایگاه، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال اختصاص یافته و امیدواریم تا 18 ماه آینده عملیات احداث آن اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کاظم مشرف اظهار داشت: سالن اسکان اضطراری، بخش تجهیزات، اتاق بستری موقت، پد بالگرد و آسایشگاه امدادگران از جمله بخش‌های این دو پایگاه است.

وی همچنین از احداث پایگاه امداد و نجات مسجد شکر تا چند ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که زمین مورد نظر به جمعیت هلال احمر واگذار شود، عملیات احداث این پایگاه امداد جاده‌ای نیز تا چندماه آینده آغاز خواهد شد.

مشرف اظهار امیدواری کرد: با احداث و تجهیز این سه پایگاه، بخش قابل توجهی از حوادث جاده‌ای توسط امدادگران هلال احمر پوشش داده شود و آمار تصادفات منجر به فوت، به میزان زیادی کاهش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استان یزد نیز در این مراسم از اختصاص مبلغ 150 میلیون ریال برای احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در محور خرانق ساغند خبر داد و اظهار داشت: از آنجا که محور خرانق ساغند از محورهای حادثه‌خیز استان یزد محسوب می‌شود، ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی برای اطفا حریق حوادث جاده‌ای و پوشش حوادث غیرمترقبه احتمالی در دو روستای خرانق و ساغند ضروری است.

به گزارش فارس، در دو ماهه گذشته دو تصادف که منجر به آتش‌سوزی شد در محورهای خرانق ـ ساغند و کمربندی اردکان ـ میبد رخ داد که در این دو حادثه دلخراش متاسفانه هشت نفر در آتش سوختند و جان خود را از دست دادند.

این دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیز به منظور کاهش تلفات جاده‌ای و پوشش حوادث محورهای اردکان چوپانان و خرانق ساغند احداث می‌شود.

زیربنای هر دو پایگاه 220 مترمربع است.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول