اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

مساجد جایگاه خود را در نشر دین باز یابند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشگین‌شهر گفت: مساجد باید به جایگاه اصلی خود که به عنوان پایگاه نشر دین و بیان احکام الهی هستند باز گردند.

مساجد جایگاه خود را در نشر دین باز یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار ظهر امروز در در همایش روحانیون مشگین‌شهر در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مسجد در زمان رسول‌الله دارای کارکردهای اجتماعی، دینی و فرهنگی فراوانی بود که انتظار می‌رود در این دوران نیز این نقش خود را بازیافته و نسبت به همین نقش ایفای وظیفه کند.

وی با بیان اینکه مراسمات معنوی و مذهبی ما نیز باید علاوه بر سایر مکان‌ها به سمت مساجد کشیده شوند، افزود: مسجد کارکردهای عظیم اجتماعی دارد اما متاسفانه تنها از این کارکردها استفاده از آن به عنوان مکان عزاداری باقی مانده است.

باوقار در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را گرامی داشت و با یادآوری اینکه انسان روزه‌دار مقرب‌ترین فرد به پروردگار است، ابراز داشت: حتی خواب روزه‌دار نیز عبادت محسوب می‌شود و روزه‌دار بیشترین پاداش را در نزد خداوند داراست.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود از علما به عنوان مرزبانان اعتقادی شیعه نام برد و اعضای هیئت امنای مساجد را به استفاده بیشتر از روحانیون در این ماه سفارش کرد.

وی با بیان اینکه در کنار امور عمرانی مناطق مختلف باید مسایل دینی نیز ترویج شود از مساجد به عنوان پایگاه نشر دین و بیان احکام الهی یاد کرد.

باوقار تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در حقیقت تعطیلی تمام واجبات الهی عنوان کرد و بر ترویج این فریضه الهی در سطح جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه مشگین‌شهر در پایان سخنان خود خواستار برگزاری کلاس‌های عقیدتی - دینی توسط شوراها و مسئولان محلی در مناطق مختلف این شهرستان شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول